سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده مبنی بر رگبار باران و رعد و برق، وزش باد و خیزش گرد خاک و مواج بودن دریاهای شمال و جنوب اعلام کرد.

بارش باران - رگبار باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (پنجشنبه‌) در شمال آذربایجان غربی‌ و ارتفاعات‌ شمال هرمزگان و جمعه‌ در شمال آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ در ساعات‌ بعدازظهر افزایش‌ ابر گاهی‌ رگبار پراکنده و وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور به ویژه در منطقه‌ زابل‌ وزش‌ باد شدید گاهی‌ با خیزش‌ گردوخاک‌ پیش‌ بینی‌ می‌شود و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود.

شنبه‌، علاوه بر اینکه‌ در شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد، با نفوذ جریانات‌ خنک‌ شمالی‌ به‌ سواحل‌ دریای خزر در شرق‌ اردبیل‌، گیلان، مازندران و برخی‌ مناطق‌ گلستان بارش‌ باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ در غرب‌ گیلان، مازندران و ارتفاعات‌ گلستان بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و در خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی وزش‌ باد و کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ در شمال آذربایجان غربی‌ و سه‌شنبه‌ در دامنه‌های البرز واقع‌ در استان مازندران رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

از روز شنبه‌ وزش‌ باد در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور افزایش‌ یافته‌ و به‌ مناطقی‌ از جنوب‌ شرق‌، مرکز و دامنه‌ های جنوبی‌ البرز گسترش‌ می‌یابد که‌ خیزش‌ گردوخاک‌ سبب‌ کاهش‌ دید و کیفیت‌ هوا در برخی‌ از این‌ مناطق‌ خواهد شد.

شرق‌ دریای عمان در ۵ روز آینده و دریای خزر روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ مواج است.

کد خبر 770295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    فقط و فقط ببار و کشورمونو سرسبز کن .