سازمان هواشناسی در پیش‌بینی خود از وضعیت جوی کشور طی آخر هفته و روزهای ابتدایی هفته آینده، از بارش رگباری باران، رعد و برق، وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

رگبار باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (چهارشنبه‌) در ارتفاعات‌ شمال و شرق‌ هرمزگان، جنوب‌ کرمان، جنوب‌ سیستان و بلوچستان و ارتفاعات‌ البرز مرکزی به‌ ویژه در بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی‌، گاهی‌ رگبار پراکنده، رعد و برق‌ و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ در غالب‌ نقاط‌ کشور جوی پایدار حاکم‌ است‌ و در شمال استان‌های آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ ابرناکی‌ و بارش‌ پراکنده انتظار می‌رود.

شنبه‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر، اردبیل‌، ارتفاعات‌ البرز و شمال استان‌های آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ افزایش‌ ابر، بارش‌ باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد رخ‌ خواهد داد.

یکشنبه‌ نیز بارش‌ در سواحل‌ دریای خزر ادامه‌ دارد.

طی‌ ۵ روز آینده در نواحی‌ شرق‌ (به‌ ویژه منطقه‌ زابل‌)، شمال شرق‌ و بخش‌هایی‌ از مرکز وزش‌ باد شدید و در نواحی‌ مستعد گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود. این‌ شرایط‌ طی‌ روزهای جمعه‌ تا یکشنبه‌ در نوار غربی‌  کشور و استان‌های واقع‌ بر دامنه‌های جنوبی‌ البرز دور از انتظار نیست‌.

امروز و روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ دریای خزر مواج‌ است‌.

همچنین‌ طی‌ ۵ روز آینده دریای عمان و از جمعه‌ تا یکشنبه‌ خلیج‌ فارس‌ مواجند.
 

کد خبر 770078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha