چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس که در غیاب علی کریمی و پتروویچ چند هفته‌ای در لیگ برتر ناکام بود با شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا توانست به نخستین پیروزی آسیایی دست یابد.

شاگردان وینگادا با درخشش علی کریمی و نیکبخت به برتری 3 بر یک مقابل الشارجه امارات دست یافتند.پرسپولیس در حالی روبه‌روی الشارجه قرار گرفت که نلو وینگادا گویا برای کسب نتیجه‌ای قابل قبول تدابیر خاصی اندیشیده بود. نیمکت‌نشینی محسن خلیلی و ابراهیم توره در کنار کریم باقری تغییراتی بود که مربی پرسپولیس ترجیح داد در برنامه نود اشاره‌ای به آنها نداشته باشد. در همین حال بازگشت علی کریمی به میانه میدان امید پرسپولیس را در اولین دیدار از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دو چندان کرده بود.

در خط حمله نیز حضور هادی نوروزی به عنوان یار ثابت دیگر تغییر پرسپولیس بود. پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی، حریف اماراتی خود را تحت فشار قرار داد.حرکت‌های پا به توپ کریمی و پتروویچ جریان بازی را به نفع پرسپولیس رقم زد اما این الشارجه بود که در همه نقاط پوشش دفاعی مناسبی داشت.

پرسپولیس در یکی از موقعیت‌های گلزنی خود می‌توانست با علی کریمی به گل برسد اما همکاری این بازیکن و نیکبخت به جایی نرسید.

بازی همچنان در میانه میدان دنبال می‌شد. هر چند که پرسپولیسی‌ها با سرعت دادن به بازی و سانتر از جناحین سعی داشتند دفاع پر تعداد الشارجه امارات را غافلگیر کنند.
بازی تا اواسط نیمه‌اول بدون هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها دنبال شد.اما مشعل عبدالوهاب در اواسط نیمه‌اول با یک شوت سنگین دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

خطای بی‌مورد مازیار زارع در میانه میدان این موقعیت را در اختیار الشارجه قرار داد.اما چند دقیقه بعد این پرچم‌های سرخ بود که در ورزشگاه آزادی به نشانه گل بالا رفت.

پرسپولیس در دقیقه 25 و روی یک ضربه کرنر به گل رسید. شوت سنگین نیکبخت واحدی که در این دیدار متفاوت از لیگ نشان می‌داد به سمت دروازه الشارجه با دخالت مدافعان و واکنش دروازه‌بان این تیم برگشت داده شد اما این از بدشانسی اماراتی‌ها بود که توپ زیر پای علی کریمی افتاد.

کاپیتان پرسپولیس با یک ضربه محکم گل اول سرخ‌ها در لیگ قهرمانان آسیا را به ثمر رساند.علی کریمی دو دقیقه بعد در نقش سازنده گل هم ظاهر شد  و با یک حرکت بدون توپ موقعیت را در اختیار نیکبخت قرار داد.نیکبخت نیز بدون معطلی توپ را به گل تبدیل کرد تا این بار با گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا به دوران اوج خود برگردد.جالب اینکه زننده گل دوم این بار سازنده گل سوم پرسپولیس بود.

نیکبخت واحدی با یک سانتر بی‌نقص توپ را روی سر هادی نوروزی فرستاد تا این مهاجم با ضربه سر زیبای خود گل سوم سرخپوشان را به ارمغان بیاورد.

3 گل در کمتر از 5 دقیقه همه چیز را در نیمه نخست به یک‌باره تغییر داد. فشار پرسپولیس اما همچنان ادامه داشت.

کرنرهای متوالی روی دروازه اماراتی‌ها اجازه جلو کشیدن به این تیم نمی‌داد.
نمایش قابل قبول پرسپولیس پس از هفته‌ها ناکامی در لیگ برتر هواداران این تیم را به وجد آورده بود. آنها شاهد فوتبال زیبایی از سوی نماینده فوتبال کشورمان بودند.در دقایق پایانی نیمه‌اول پتروویچ اگر با دقت بیشتری در محوطه جریمه حریف به توپ ضربه می‌زد پرسپولیس به طور حتم به گل چهارم می‌رسید اما شوت این بازیکن با اختلاف کمی به اوت رفت.پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر در پایان نیمه اول به رختکن رفت.

اما در نیمه‌دوم الشارجه امارات چیزی برای از دست دادن نداشت به همین دلیل آنها سعی داشتند به خصوص از جناح راست حملاتی را روی دروازه پرسپولیس ترتیب دهند. تلاش آنها برای نفوذ باعث می‌شد هافبک‌های پرسپولیس با فضای بیشتری برای مهاجمان فرصت ایجاد کنند. اما در همان دقایق نخست نیمه‌دوم وینگادا ترجیح داد همه کاره پرسپولیس را برای روزهای سخت حفظ کند. به همین دلیل کریمی که تازه از بند مصدومیت رها شده را از بازی بیرون کشید تا به او استراحت بدهد. کریم باقری جایگزین او شد.

چند دقیقه پس از ورود باقری به زمین الشارجه امارات با یک ضربه ایستگاهی به گل رسید.مشعل عبدالوهاب در دقیقه 55 این گل را به ساده‌ترین شکل ممکن به ثمر رساند. جایگیری نامناسب مهدی واعظی باعث به ثمر رسیدن گل الشارجه شد.اماراتی‌ها پس از به ثمر رساندن گل اول جلو کشیدند.

حرکت‌های پا به توپ کارلوس و شوت‌های سنگین مبارک یکی، دو بار نزدیک بود اختلاف را به حداقل برساند. این در حالی بود که اماراتی‌ها اجازه نفوذ را از بازیکنان پرسپولیس گرفته بودند. به بازی آمدن یک مهره هجومی  نیز حکایت از میل سرمربی پرتغالی این تیم برای جبران نتیجه بود. در همین حال هواداران پرسپولیس هم با تشویق محسن خلیلی انتظار به میدان آمدن مهاجم گلزن خود را داشتند. اما وینگادا تصمیم دیگری اتخاذ کرد و توره را به بازی فرستاد. پرسپولیس در ادامه توانست با تعداد بیشتری روی دروازه حریف ایجاد موقعیت کند.

هرچند که توره در دو موقعیت به هیچ وجه نمایش خوبی نداشت. بالاخره لحظه‌شماری هواداران نیز برای حضور خلیلی در میدان پایان گرفت تا این مهاجم جایگزین نیکبخت شود.
 سرخپوشان میزبان چندین موقعیت خوب دیگر را از دست دادند که در این میان ابراهیم توره با بی‌تفاوتی خاص و عجیبش سروصدای تماشاگران را درآورد. این اتفاق و بی‌انگیزگی در بازی توره چند هفته‌ای است که دیده می‌شود و وینگادا دلیلی برای آن نیافته است.

خلیلی هم نمایش خوبی داشت اما نتوانست در اولین حضور آسیایی‌اش در ترکیب پرسپولیس برای این تیم گلزنی کند. این بازی با همان نتیجه 3 بر یک به پایان رسید تا وینگادا به اولین پیروزی آسیایی با پرسپولیس دست یابد.

کد خبر 77002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز