مقامات نظامی کره جنوبی اولین ماهواره جاسوسی کره شمالی را پس از پرتاب ناموفق آن در ماه گذشته از آب بیرون کشیدند.

ماهواره کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، کره شمالی در ۳۱ مه تلاش کرد این ماهواره را به فضا پرتاب کند، اما موشک حامل آن با شکست نامشخصی مواجه شد و اندکی پس از پرتاب به دریا سقوط کرد.

گزارش شده است که این ماهواره که با نام «مالیگیونگ-۱» (Malligyong-۱) شناخته می شود، برای گرفتن تصاویر با وضوح بالا از زمین طراحی شده بود تا اطلاعاتی را برای ارتش این کشور ارائه دهد.

رویترز در ۱۵ ژوئن گزارش داد که تکه‌هایی از زباله‌هایی که گمان می‌رود متعلق به موشک چولیما نوع یک بوده و برای این مأموریت استفاده ‌شده را تنها چند روز پس از تلاش برای پرتاب کشف شده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اکنون گزارش می‌دهد که ارتش این کشور شی‌ای را که گمان می‌رود یک ماهواره اکتشافی نظامی باشد از آب بیرون کشیده است. بدین ترتیب فرصتی ارزشمند برای آشنایی با فضاپیما و قابلیت‌های برنامه‌ریزی‌شده آن به‌وجود آمده است.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۱۸۰ قطعه زباله در دریای زرد بین چین و شبه جزیره کره فرود آمده است.

منابع نظامی ناشناس به خبرگزاری یونهاپ گفته‌اند که لاشه‌های مختلف از محل جمع‌آوری شده است و عملیات بیرون کشیدن و فعالیت‌های مرتبط ادامه دارد. ماهواره مشکوک برای تجزیه و تحلیل بیشتر به یک مرکز تحقیقاتی نظامی در دائجون  کره جنوبی منتقل شده است.

مقامات کره شمالی تاکنون در این خصوص اظهار نظر خاصی نکرده‌اند.

کد خبر 769910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha