وزیر مسکن سوریه در دیدار با هیئت انجمن دوستی مردم ایران و سوریه خواهان همکاری و سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه مسکن شد.

سهیل عبداللطیف در دیدار با هیئت انجمن دوستی مردم ایران و سوریه،

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری دولتی سوریه سانا نوشت: «سهیل عبداللطیف» روز دوشنبه در دیدار با هیئت انجمن دوستی مردم ایران و سوریه، چشم انداز همکاری های مشترک در زمینه های مورد توجه این وزارتخانه و نهادهای وابسته به آن را بررسی کرد.

وزیر مسکن سوریه در این دیدار که در محل این وزارتخانه برگزار شد، بر اهمیت فعال سازی روابط همکاری با طرف ایرانی، پیگیری تفاهم نامه قبلی امضا شده و فعال سازی مفاد آن تاکید کرد.

«احمد دستمالچیان» نایب رئیس انجمن دوستی مردم ایران و سوریه در این نشست تمایل طرف ایرانی را برای تقویت همکاری مشترک و دستیابی به موفقیت های دوجانبه بین انجمن و وزارت مسکن سوریه به ویژه در پروژه های مسکن و ساختمان ابراز کرد.

پیشتر دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان در گفت وگو با رسانه ها به بهبود و گسترش روابط جهان عرب با سوریه اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب زیرساخت‌های اساسی سوریه نابود شده است، نیاز به بازسازی کامل وجود دارد. در این راستا جمهوری اسلامی

ایران با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب در این زمینه می‌خواهد با کمک دولت و مردم سوریه، کار بازسازی را انجام دهد که این مسئله یک ظرفیت اقتصادی بین دو کشور ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به سوریه ابراز کرد: یکی از ابعاد سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه گفت وگو درباره مسئله بازسازی سوریه است و همانطور که در جنگ علیه تکفیری‌ها کنار برادران سوری بودیم، امروز هم در جریان بازسازی در کنار آنها باشیم.
در این جلسه مقرر شد کارشناسان دو طرف برای پیگیری تمام جزئیات همکاری های بیشتر و اجرای تفاهم ها ارتباط ها بصورت مستمر برقرار شود.

کد خبر 769731
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha