حمید درخشان پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، این تعصب بازیکنان ایرانی است که باعث می‌شود مربیانی مانند برانکو و اسکوچیچ در ایران موفق شوند، اما در خارج از ایران موفق نیستند.

درخشان حميد

سرمربی پیشین پرسپولیس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درخصوص اینکه چرا مربیانی مانند برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ در ایران موفق می‌شوند، اما در تیم‌های خارج از ایران موفق نیستند، گفت: «این رازی است که هیچ کسی نمی‌داند و فقط من می‌دانم، اگر هم بازگو کنم، چه فرقی خواهد داشت.»

درخشان در این باره گفت: «برخی از مردم ما غریب‌پسند هستند. ما برای خارجی‌ها همه جور امکانات را فراهم می‌کنیم. جان هم می‌دهیم و با همه وجود برای‌شان بازی می‌کنیم. تلاش می‌کنیم که موفق باشند، اما در خارج از ایران اینطوری نیست! به خصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس که اصلا شرایط این‌گونه نیست.»

وی افزود: «ما سکوی پرتاب اکثر مربیان خارجی که به ایران آمدند، بودیم. اسکوچیچ و برانکو از جمله آنها هستند. شما بهتر از عربستان برای مربیگری سراغ دارید!؟ هم پول خوبی دارد و هم امکاناتش عالی است، اما برانکو بعد از چند هفته از آنجا اخراج شد و الان در عمان هم وضعیت خوبی ندارد. برای اینکه نیروی انسانی خوبی ندارند. ما نیروی انسانی خوبی داریم. همین نیروی انسانی کمک می‌کند وقتی در ایران هستند، موفق باشند.»

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: «این تعصبی که بچه‌های ما در تیم ملی و در باشگاه‌ها دارند، دلیل موفقیت می‌شود و به همین دلیل مربیان خارجی مانند برانکو و اسکوچیچ در خارج از ایران موفق نیستند. با وجود اینکه امکانات فراوانی هم در اختیارشان قرار می‌گیرد. البته این قبیل مربیان (برانکو و اسکوچیچ) از نظر فنی خیلی هم بالا نیستند، ولی با همان بار فنی که دارند، ما کمک می‌کنیم موفق شوند. مربیان دیگری هم بودند که در ایران موفق بودند، اما وقتی از ایران رفتند، در تیم‌های دیگر موفق نبودند.»

درخشان افزود: «اسکوچیچ چرا با تیم زیر ۲۱ سال کرواسی موفق نبود؟ و در همان دور مقدماتی اول اروپا با دو شکست وداع زودهنگامی با این مسابقات داشت؟ اسکوچیچ که تغییری نکرده! همان آدم است. پس چطور همان آدم نمی‌تواند، موفق شود!؟ نکته کلیدی همان است که من گفتم. اگر بررسی کنید، آمار ببینید و به گذشته برگردید، همان است که من گفتم. درست است که من تیم ندارم، اما از فوتبال روز دنیا عقب نیستم. مطالعه دارم و آنالیز می‌کنم.»

کد خبر 769464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی NL ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    35 8
    آقای درخشان عزیز شما با همین نیروی انسانی خوب نزدیک بود پرسپولیس رو به دسته یک ببرید لطفا در مورد برانکو درست قضاوت کنید
  • سعید IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    22 13
    چون ایران و ایرانی قریبه پسندیم جون میدیم برا قریبه وخودی را میزنم
  • حسین ع‌ IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    27 10
    همان بازیگنان تو تیم پرسپولیس دادن به شما اقای درخشان چرا شما موفق نشدی
    • ناصر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      5 1
      چون توایران مربیان بزرگ را نیاورده اند .جز چندتا انگشت شمار.برای همین ندید بدید هستیم.وقتی هم کی روش یا ایوانکویچ را می آوریم قربان صدقش می ریم.ولی همین الان حساب کنید عربستان از زمان تولد فوتبالش چه کسانی را به عنوان مربی استخدام کرده.ایران چه کسانی را آورده.تیم های ملی قطر و امارات بماند.برای همین برای عربستان عوض کردن فوری مربی خارجی و اخراج آن ترسی ندارد.ان ها پول خرج می کنند.زحمت می کشند.
  • فیروزآباد IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    21 10
    باریک الله
  • رضا IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    20 4
    ایشون پدر پرسپولیس نوین هستن، زمانی که گفت اگر من برم درست میشه؟ وقتی رفت مربی بعدی با همان بازیکنان تیم رو دگرگون کرد
  • آریا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    22 13
    چون اونجا جام اسنپی نمیدن به کسی خخخخخخخخ
  • یک ایرانی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    10 15
    عامل موفقیت خارجی ها در ایران حمایت رسانه های اجنبی پرست وبدنبال اون مردم خارجی پسند به تحریک رسانه ها
    • Red star IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      13 0
      احسنت... دفیقا مثل جام اسنپی که با سهمیه پنالتی و کمک امتیاز معیشتی پارسال بهتون دادن و کادر فنی تون رفت امارات و اکثر بازیها رو با ۴ یا ۵ گل باخت
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    20 4
    برانکو رو توی عربستان واسه بازیکن سالاری باشگاه اخراج کردن کجایییییی
  • علی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    13 17
    برانکو فقط وفقط با کمک داوران پرسپولیسی جام می گرفت . شکی در این نیست. هیچ جای دیگر نمی تواند خوب باشد. گل محمدی هم همینه. اسکو البته هنوز ثابت نشده است.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      14 3
      آره ،کیسه هم که سال قبل قهرمان شد با مجیدی لابد با کمک داورا و دستای پشت پرده بود
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    8 0
    داش حمید با همه احترامی که دارم بهت...حرفت خریدار ندارد...شما بهترین مربی دنیا...فرگوسن .مورینیو و گواردیولا و زیدان رو بیار ایران .برای 4تا تیم تراز اول مملکت..ده سال هم مربی بمونن..فکر می‌کنی تیم های ایرانی مقامی میاره...نه داداش مهره...ایران60درصد مهره و بازیکن داره...باید چندتا بازیکن تراز اول دنیا بیاد با کمک این مربی ها که گفتم قهرمان تازه شاید بشیم
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    6 3
    خارجی ها دارای سیستم وار هستند ، اونجا نمیتونن با کمکهای غیبی بازی ها رو ببرن
  • کریمی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    8 1
    اگه شما مربی خوبی هستی برو اروپا مربی گری کن
  • مهراب IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    1 0
    کیروش در قطر اخراج میشه بعد از جام ملتها
  • اس اس IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    1 3
    اگه برانکو هرجا بره داورهای ایرانی رو هم باخودش ببره قول میدم هرساله قهرمان پوشالی مثل زمانی که در لنگ ذلیل بود میشه. خدایا پول فسور. رو ذلیل کردی حالا نوبت کل محمدی هست تا روستای عالم کنی.
  • احمدبهزادی IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    2 0
    درخشان فکرمیکندکشف کرده است خب اولین ومهمترین ابزارمربی بازیکن است وقتی یکمربی درکشورهای عربی بازیکن موردنیازش را نداردچگونه موفق شود وایاکرواسی قراراست قهرمان اروپا شودچرا درخشان اینقدرخودزنی میکند