وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام دو تبعه یمنی در منطقه ریاض به اتهام پیوستن به سازمان تروریستی و تلاش برای حمله به نیروهای امنیتی عربستان خبر داد.

اعدام در عربستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت کشور عربستان روز شنبه از اجرای حکم اعدام دو تبعه یمنی در منطقه ریاض به اتهام «پیوستن به سازمان تروریستی و تلاش برای حمله به نیروهای امنیتی عربستان» خبر داد.

به گزارش CNN به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالرحمان فارس عامر المری و محمد صلاح عمر المری به یک «سازمان تروریستی» پیوسته و با رهبر آن بیعت کردند.

در این بیانیه آمده است: عامر المری اقدام به ایجاد یک نهاد تروریستی برای انجام عملیات تروریستی در عربستان و ترور نیروهای امنیتی کرده و همچنین ضمن حمایت از عناصر سازمان تروریستی مذکور، اعضای آن را برای انجام عملیات تروریستی در عربستان آماده کرده بود.

بر اساس این بیانیه، همراه این فرد هنگام دستگیری مقادیری مواد منفجره، مسلسل، مهمات و کمربند انفجاری برای انجام عملیات تروریستی کشف و ضبط شد.

طبق بیانیه صادره از وزارت کشور عربستان، دو متهم به پس از دستگیری به دادگاه ویژه ارجاع داده شدند و اسنادی مبنی بر محکومیت این دو به اتهامات وارده صادر شد.

سرانجام دو متهم به اعدام تعزیری محکوم شدند و این حکم مورد تایید مراجع قضایی قرار گرفت.

این بیانیه افزوده که حکم اعدام این دو تبعه یمنی با تأیید پادشاهی عربستان اجرا شد.

کد خبر 769220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha