سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که اظهارات و اقدامات یوگنی پریگوژین فرمانده گروه واگنر در واقع فراخوانی برای آغاز یک درگیری داخلی مسلحانه است.

سرویس امنیت فدرال روسیه

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه روز شنبه اعلام کرد: اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه است و خنجری به پشت سربازان روسی است که با نیروهای طرفدار فاشیست اوکراین می جنگند.

این مرکز همچنین خاطرنشان کرد که اظهارات گسترده در مورد حملات وزارت دفاع روسیه به نیروهای "واگنر" صحت ندارد و تحریک آمیز است.

سرویس امنیت اعلام کرد: تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمبی که وزارت دفاع روسیه به یگان های واگنر انجام داده است، صحت ندارد و یک اقدام تحریک آمیز اطلاعاتی است.

علاوه بر این، از جنگجویان گروه واگنر خواسته شد تا از اجرای دستورات پریگوژین خودداری کنند و همچنین در بازداشت وی مشارکت کنند.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: ما از نیروهای واگنر می‌خواهیم مرتکب اشتباهات جبران‌ناپذیری نشوند، هرگونه اقدام زورمندانه علیه مردم روسیه را متوقف کنند، دستورات جنایتکارانه و خائنانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند»

ارتش روسیه به انجام ماموریت های رزمی در خط تماس با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می دهد.

در این گزارش آمده است: نیروهای مسلح روسیه به انجام ماموریت های رزمی در خط تماس با نیروهای مسلح اوکراین ادامه می دهند.

این وزارتخانه توضیح داد که رسیدگی پرونده در مورد دعوت به شورش توسط پریگوژین به دلیل جدی بودن وضعیت فعلی و تهدید تشدید درگیری در روسیه آغاز شده است.

با توجه به وخامت اوضاع و تهدید تشدید رویارویی در فدراسیون روسیه، سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی را در مورد دعوت به شورش مسلحانه توسط یوگنی پریگوژین باز کرده است.

کد خبر 768988
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    47 0
    تو قدرت هیچی مطلقو قابل پیش بینی نیست. یه اتفاق میتونه بازی رو 180درجه تغییر بده!
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      13 1
      پوتین خودش غربی است وکاملاتاییدشده است وداخل روسیه بزرگان زیادغربی ازاو حامی هستند واون همه به کشورش خوبی کرده که اشتباهاتش دیده نمی شه واین اشتباهاتش کم کم ماری می شودکه روسیه روببلعدودانسته جنگ بی پایان شروع کردکه باعث پایین امدن ابهت وادعاروسیه وشکست بارهاسربازان روسیه وحتی حمله به روسیه توسط اوکراین کوچک وبدون تجهیزات وکم نیروشدویابیماری های نامشخص درزمان جنگ که باعث ضعف روحی روسیه می شود یاعدم توجه وبرخوردوعدم تهدید نیروهای گمنام وواکنش سریع واگنرکه باعث خطربزرگ درروسیه می شودو...
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    62 5
    بصیرت مردم ، از بصیرت مسئولین حکومتی بسیار شکوفاتر و کارساز تر است ! بارها مردم به حاکمیت گفتند روی اسب مرده شرط بندی نکن !!! این هم نتیجه اش ، مردم تحلیل های سیاسی شان بسیار درست است .
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    17 61
    این زنگ هشدار برا ایران بوده..مواظب باشید تو روحانیت تو نظام هستن آدم هایی که سیا و ام ۶ روشون کار میکنه...تعارف کنید تمامه..تو اغتشاشات اگر مردم نبودن خورده بودن ایران رو.ولی نه الان نه هیچ وقت غلطی میتونن بکنن.۴۴ساله با نفاق و دسیسه خون و جنایت پشت در هستن.اگر میخان مثل آدم مراوده داشته باشن دست از شیطنت و جمیز باند بازی و دغل ور دارن.از زمان امیر کبیر تاسلیمانی کشتن و ولی آین درخت هنوز هست
  • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    9 51
    این اخبار ساخت پرداخت رسانه های غربی ومعاند است بزرگ نمایی رسانه ها ی غربی گروه واگنر علیه پوتین یک دروغ بزرگ است ۹۰ درصد مردم روسیه طرفدار پوتین هستند هر کشوری ۷۰ درصد مردمش طرفداردولت باشند هیچ قدرتی قادر به انزوای آن دولت نیست پوتین قدرت قدر روسیه است تمام نظام روسیه تحت فرمان پوتین است هیچ فرد نظامی به غیر از پوتین از هیچکس فرمان نمیپذیرد چون پوتین یک وطن پرست واقعی و قدرتمند است در جنگ با اکراین اروپا امریکا ارتش اکراین جرات پرتاب یک موشک به خاک روسیه را نکردند این یعنی قدرت قدر روسیه درمقابل غرب است پوتین اگه دست تکان بده با اتم اکراین غرب از روی نقشه پاک میشوند
    • سجاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      26 3
      این آمارها و تحلیلهای خواب نما گونه ت رو از کجا میاری آدرس بده مام بیاریم
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      20 3
      پاشو رسیدیم محمد ... .... ....
    • رستم IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      6 4
      ممد زیاد چرت پرت بگی میگم حقوق خانوادت قطع کنن به فلاکت برسی برو یه گوشه آروم شربتت بخور
  • حسن IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    5 15
    آمریکا و اروپا توانستند از طریق جنگ اوکراین یک دیوار دفاعی بین اروپا و آسیا ایجاد کنند و اقتصاد اروپا را از چین نجات دهند و فرصت بازسازی را داشته باشند و از همه مهمتر نگاه چین را به آسیا بر گرداند . در آینده چین نقش بسیار تعیین کنند در خاورمیانه و کشورهای آسیایی خواهد داشت همه از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سیاسی . با توجه به جمعیت میلیاردی چین . هیچ موقع دوست نداشته و ندارد که فناوری را به سایر کشورها انتقال دهد و بازار آسیا را یک فروشگاه برای فروش اجناس و کالای خود می داند . ا
  • ناشناس IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    23 3
    تجاوزگری عاقبت خوبی نداره اصلا نمیشه کار پوتین و توجیه کرد صدام هم به ایران حمله کرد عاقبت سربه دار شد.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    18 3
    پس خداوند متعال مکر پوتین رو به خودش برگردوند
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      1 1
      عاقبت جنگ افروزی همینه و باید با همه دنیا دوست بود
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    6 14
    گروه واگنر مثل اینکه یک گروهان فرماندهاشون برعلیه فرمانده کل شاخ شونه میکشند سربازان این گروه چون روسی هستن پوتین دستور قلع قمع صادر نمیکنه اگر سربازان اکراینی یا اروپایی یا از داعش وطالبان بودن درعرض یک ساعت همه را می کشتند پوتین همه فرماندهان را دستگیر و سربازان را خواهد بخشید این بزرگ نمایی‌ها همه از زبان رسانه های غر بی ومعاند پوچ دروغی بیش نیست زیاد به اخبار توجه نکنید متاسفانه سیاستهای بین المللی ما اشتباه است سیاست بین المللی تان را مانند اردوغان با همه کشورهامتعادل و طبق عرف بین الملل ظاهری دوستانه بروفق منافع ملی تنظیم کنید تا با سرفه پوتین و یا چین به فکر نیفتین با قهر هیچ چیزی جز ضرر نصیب ملت کشور نمیشه جز دردسر تلگرام واتساپ اینستاگرام سالی سه بار باید آبدیت به روز بکنی تا از تازه ها بهرمند بشی ما توی این چند دهه هنوز یک بار آبدیت نشدیم سیاست یعنی حقه یعنی با پنبه سربریدن
  • سعید اصفهان IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    1 2
    فاتحه پوتین خوانده شد خدایا شکرت و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین