وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی حوزه وزارت نفت در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.

جواد اوجی - وزیر نفت دولت سیزدهم

به گزارش همشهری آنلاین، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به آمریکای لاتین در حوزه وزارت نفت قراردادهای خیلی خوبی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی امضا کردیم. ما از شروع دولت کار با کشورهای آمریکای لاتین شروع کردیم، هم صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و هم به پالایشگاه های فراسرزمینی وارد شدیم.

وی افزود: در امر استفاده از ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی بیش از ۲ میلیون و هشتصد هزار کالا، تجهیزات و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در همین دولت از سوی سازندگان توانمند ما به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادر شد.

وزیر نفت یادآور شد: ونزوئلا دارای اولین ذخایر نفتی قابل استحصال دنیاست که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت تولید آنان زمین مانده بود که بخشی از آن با ورود همکاران و نیروهای متخصص و سازندگان قدر در حوزه وزارت نفت به مجموعه بالادستی و پایین‌دستی ونزوئلا بخشی از این ظرفیت‌های تولیدی و پالایشگاهی احیا شده است.

اوجی تصریح کرد: هیچگونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا نداریم و همه را به صورت تهاتر محموله‌ها انجام می‌دهیم و نفت و میعانات می‌دهیم و در قبالش محموله‌های فرآورده‌های نفتی می‌گیریم که بسیار بازار خوبی در آن منطقه دارد.

کد خبر 768574
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha