ابراهیم قاسمپور بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان می‌گوید، کیفیت بازی‌های تورنمنت کافا به قدری پایین است که تمایلی به دیدن بازی‌های تیم ملی در این مسابقات ندارد.

قاسمپور

 قاسمپور در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به سطح پایین مسابقات کافا که تیم ملی کشورمان هم با تمام بازیکنانش در آن حضور دارد، تاکید کرد: «حقیقت این است که آدم رغبت نمی‌کند بازی‌های تیم ملی را ببیند. من بازی ایران قرقیزستان را از دقیقه ۵۲-۵۳ دیدم. علتش هم این است که کیفیت لازم را ندارد. تیم‌های مطرح و استخوان‌داری در این تورنمنت نیستند. می‌دانید، بازی‌ها یک طرفه و بدون برنامه و بدون تاکتیک است برای همین رغبتی ندارم ببینم.»

این کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه بهتر نبود تیم ملی به جای حضور در بازی های کافا با تیم های بزرگ بازی دوستانه انجام می داد گفت: «مطمئنا بهتر بود. ولی ما همیشه این بهتر بودن را در همه حوزه‌ها می‌گویم. مثلا می‌گویم بهتر نبود این کار را می‌کردیم یا بهتر نبود فلان کار را نمی‌کردیم؟ در این بین هم امثال من فقط نظر می‌دهیم، ولی کسانی که باید گوش بدهند هبچ کاری نمی‌کنند. به خاطر همین هم ما بی‌انگیزه شده‌ایم؛ چراکه حرف‌های‌مان بی‌تاثیر است.»

او افزود: «در کل مطمئنا بهتر بود به جای اینکه ما با تیم‌های مانند افغاستان و قرقیزستان بازی کنیم به مصاف تیم‌های گردن‌کلفت می‌رفتیم. استرالیا با آرژانتین بازی می‌کند، بعد ما با حضور در تورنمنت کافا فقط خودمان را کوچک و بی‌شخصیت کردیم. فقط یکسری بازی‌های آبکی داشتیم. باید برای خودمان شخصیت قائل می‌شدیم.»

قاسمپور با بیان این مطلب که هیچ وقت نگفتم علیه مربی تیم ملی توطئه‌ای در کار است خاطرنشان کرد: «من به هیچ وجه چنین حرفی نزدم. فقط گفتم فوتبال و ورزش ما سال‌ها دچار ناکارآمدی مدیران خود است. آدم‌های با برنامه و کسانی که می‌توانند پول تهیه کنند، باید مدیریت ورزش و فوتبال را برعهده بگیرند. شما اگر مدیر قوی هم بگذاری، ولی وقتی پول نباشد نمی‌توانید کاری انجام دهد. در این شرایط بهترین مربی هم بیاوریم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. باید یکسری فاکتورها کنار هم باشد تا بتوانیم نتیجه بگیریم.»

وی اضافه کرد: «شما بهترین مربی بیاورید، ولی وقتی ابزار لازم را نداشته باشد نمی‌تواند نتیجه بگیرد. الان فوتبال ما همین است. مدیریت ورزش ما بی‌برنامه است و پول هم که نیست. یکسری مسایل سیاسی هم وجود دارد که گاه باعث می‌شود برنامه‌های فوتبالی ما را تحت الشعاع خود قرار دهد. برای همین است ما سالیان سال فقط با تیم‌های مانند سوریه و لبنان و این قبیل تیم‌ها بازی می‌کنیم.»

این کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه آیا به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها امیدوار است یا نه گفت: «آدم همیشه با امید زنده است. به خودمان نگاه می‌کنیم. با توجه به ابزار کار، بازی های تدارکاتی و اردوها به این نتیجه می‌رسیم که نه نمی‌توانیم موفق باشیم، اما از جهتی توانایی بازیکنان تیم ملی را می‌بینیم به خصوص بازیکنان لژیونر و تعصب بازیکنان امیدوار می‌شویم، شاید بعد از سال‌ها در این جام ملت‌ها موفق شویم.»

او افزود: «اما اگر هم موفق شویم دلیل بر اینکه ما کار مدیریتی و اصولی انجام دادیم نمی‌شود، اگر نتیجه حاصل شود روی خلاقیت‌ها و تجربه‌ها به دست آمده است و مقطعی هم خواهد بود. اتفاقی بوده است اگر این جام ملت‌ها قهرمان شویم. می‌توان گفت معجزه و دست‌های غیبی بوده است. چراکه شما کیفیت تیم‌های مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان را می بینید.»

قاسمپور درباره اینکه چرا دیگر عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال نیست هم گفت: «من برکنار نشدم، اما خودم دیگر تمایلی ندارم باشم. کسانی در فدراسیون هستند که بله قربان‌گو می‌خواهند؛ من نمی‌توانم باشم. وقتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی و تیم امید مشورت نمی‌گیرند، چرا باید باشم؟ بیایند بگویند برای انتخاب این مربیان با چه کسانی مشورت گرفته‌اند تا ما هم بدانیم.»

کد خبر 767675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گودرزی US ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای از خود راضی آهسته برو و به دیگران توهین نکن افغانستان و نپال و مالدیو و قرقیزستان بازی کنان شما را بزرگ کردند وگرنه در برابر تیم‌های دیگر حرفی ندارید