یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان ضد صهونیست در خارج از ورزشگاهی که در آن یکی از مسابقات تنیس جام دیویس در حال برگزاری بود با پلیس سوئد درگیر شدند.

به گزارش الجزیره، مسابقه دوتیم سوئد و رژیم صهیونیستی در ورزشگاهی بدون تماشاگر در مالمو برگزار شد. پلیس سوئد پیشتر اعلام کرده بود که نمی‌تواند امنیت بازیکنان حاضر در این مسابقه را تضمین کند.

در حدود 100 تظاهرکننده نقابدار روز شنبه 7 مارس در حالی که تلاش داشتند ورزشگاه محل مسابقه در مالمو را مورد حمله قرار دهند با پلیس سوئد که موانعی را در اطراف این ورزشگاه بر پا کرده بود، درگیر شدند. بر اساس گزارش الجزیره تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ و مواد آتش​زا پلیس را مورد حمله قرار دادند.

پلیس نیز در مقابل تظاهرکنندگان را با باتوم از محل ورزشگاه به عقب راند.

پس از متفرق شدن تظاهرکنندگان ضد صهیونیسم درگیری‌ها در سایر بخش‌های شهر مالمو ادامه یافت و حدود 100 نفر نیز دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز درگیری‌ها دست کم 7 هزار نفر در میدان مرکزی شهر مالمو جهت برپایی تظاهراتی مسالمت آمیز علیه تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در حمایت از مردم فلسطین گرد هم آمده بودند.

همزمان با راهپیمایی این معترضان به سمت ورزشگاه شهر مالمو، تظاهرکنندگان نقابدار نیز به آنان پیوستند که پلیس را با تخم مرغ، سنگ و مواد آتش​زا مورد حمله قرار دادند.

حدود هزار نیروی پلیس جهت ممانعت از ورود معترضان به ورزشگاه تنیس مالمو به این شهر انتقال داده شده بودند.

از زمان پایان تهاجم 22 روزه رژیم صهونیستی به نوار غزه در ماه ژانویه، فعالان و سیاستمداران سوئدی خواستار عدم برگزاری مسابقه تنیس میان سوئد و رژیم صهیونیستی در چارچوب جام دیویس شده بودند.

به رغم مخالفت سیاستمداران، شهرداری مالمو اعلام کرده بود که این مسابقه باید در زمینی بدون تماشاگر برگزار شود.

ایلمار ریپالو، شهردار مالمو در مصاحبه‌ای که در روزنامه "سیدسونسکا داگبلادت" پس از پایان جنگ غزه انتشار یافت، اعلام کرد که شخصا بر این باور است که این مسابقه نباید تحت هیچ شرایطی برگزار شود.

کد خبر 76765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز