تثبیت جایگاه نایب‌رئیسی تهران و حضور سایر کلانشهرهای ایران در هیأت‌مدیره، برخلاف فضاسازی‌ها و شکست پروژه منزوی‌سازی ایران در حوزه مناسبات دیپلماسی شهری و عمومی، مهم‌ترین دستاورد سفر شهردار تهران به بروکسل بود.

زاکانی در حاشیه هیئت دولت

به گزارش همشهری آنلاین، سفر ۳روزه شهردار تهران به بروکسل، پایتخت بلژیک به پایان رسید. علیرضا زاکانی در این سفر که باهدف حضور در اجلاس شهرداران کلانشهرهای جهان (متروپلیس) انجام شده بود در نشست هم‌اندیشی شهرداران حاضر شد و در چهاردهمین کنگره جهانی متروپلیس سخنرانی کرد.

تثبیت جایگاه نایب‌رئیسی تهران و حضور سایر کلانشهرهای ایران در هیأت‌مدیره، برخلاف فضاسازی‌ها و شکست پروژه منزوی‌سازی ایران در حوزه مناسبات دیپلماسی شهری و عمومی، مهم‌ترین دستاورد سفر شهردار تهران به بروکسل بود.  استفاده از ظرفیت دیپلماسی عمومی و تعامل با سازمان‌های بین‌المللی، افزایش هرچه بیشتر تعامل با کلانشهرهای جهان و ایجاد رویکرد اقتصادی و فناوری برای تحقق اهداف کلان، اهم رویکردهای مدیریت شهری تهران بود. همچنین شهر استانبول ترکیه به‌عنوان میزبان روز جهانی کلانشهرهای ۲۰۲۳ معرفی شد و رویداد «روز کلانشهرها» هفتم اکتبر امسال (۱۵مهر) به میزبانی استانبول برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه‌های شهرداری در مسیر توسعه

علیرضا زاکانی در اجلاس متروپلیس برنامه‌های مدیریت شهری در مسیر توسعه شهر را تشریح کرد و گفت: «رویکرد شهرداری کلانشهر تهران توجه توأمان به جسم و جان شهر و همچنین نشاط و معنویت شهروندان است. مناسب‌سازی شهر برای اقشار مختلف مانند بانوان، سالمندان، معلولان و جانبازان، حرکت از به‌کارگیری سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های نو در حمل‌ونقل عمومی، توسعه فضاهای سبز شهری، مدیریت منابع آبی و بازچرخانی آب، مدیریت پسماند و فرهنگسازی و مدیریت تفکیک پسماند، از دیگر سرفصل‌های اقدامات مدیریت شهری در مسیر توسعه هستند.» انتقال چندجانبه دانش و تجربه مدیران کلانشهرهای جهان برای حل معضلاتی چون آلودگی هوا، ترافیک و... توجه به استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت شهری و هوشمندسازی با تکیه ‌بر مشارکت نخبگان و مردم هم مورد تأکید شهردار تهران قرار گرفت.

تمام اتفاقاتی که در سفر زاکانی به بروکسل افتاد | دستاورد شهردار تهران چه بود؟

دیدارهای انجام شده در بروکسل
فیلیپ کلوز، شهردار بروکسل (بلژیک)
جوردی واکور، دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس
جین پییر، دبیرکل سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی آفریقا
دیودن بانت سیمبا، شهردار برازاویل (کنگو)
الا آگوستین، شهردار یائونده (کامرون)
املیا ساینز، دبیرکل سازمان دولت‌های محلی و شهرهای متحده UCLG
اوغور ابراهیم آلتای، شهردار قونیه

واکنش کاربران به حاشیه‌سازی‌ها

همزمان با حضور شهردار تهران در اجلاس شهرداران کلانشهرهای جهان، عده‌ای از منافقین و ضدانقلاب در میدان روبه‌روی محل برگزاری اجلاس تجمع کردند. همین تجمع خوراک رسانه‌ای شبکه‌های معاند شد، اما در مقابل کاربرانی هم بودند که در واکنش به این تجمع ضدانقلابی، دست‌به‌قلم شدند و نوشتند:

رومینا شعبانی: این دفعه به‌جای مصی و رب پهلوی، نماینده پارلمان بلژیک واسه‌تون فراخوان زده بود حداقل یه‌کم رو ریتم شعارهای تجمع میلیونی‌تون کار می‌کردین.
احمد خبیر: گفته می‌شه بعد از این تجمع میلیونی، زاکانی از شهرداری تهران استعفا داد!
سیدعلی موسوی: هزاران ایرانی در اعتراض به حضور زاکانی در بروکسل دست به اعتراض زدند! به‌دلیل گرمای هوا همه‌شون رفتن خونه، همین 10تا موندن.
اعظم‌سادات سیدمومنی: منافقین کل دستگاه پروپاگانداشون رو به خط کردن تا به حضور زاکانی اعتراض کنند، تهش شد حضور چند نفر.
الماس هزار قیراط: توجه شما رو به بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی دنیا جلب می‌کنم؛ تجمع منافقین در بلژیک با حضور 30نفر. اعتراضات قبل از اینا سوء‌تفاهم بود.
سینا احمدیان: احمق‌های کله‌پوک که عروسک خیمه‌شب‌بازی احمق‌تر از خودشان هستند، علیه زاکانی در بلژیک، محل حضور وی در مجمع عمومی متروپلیس تجمع راه انداختن! خدایا شکرت بابت این مغزهای فندقی.
فاطمه جوهری: ایران اینترنشنال دوست داشت تیتر بزنه: «حضور میلیونی مخالفان جمهوری اسلامی موجب دیپورت زاکانی از بلژیک به تهران شد.» اما خب، متأسفانه تعداد کمه خیلی‌خیلی کمه.

کد خبر 767477
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha