یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز شنبه 18 اسفند در کره شمالی انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود.

خبرگزاری اتریش از سئول گزارش داد، این انتخاب دیرهنگام برگزار می‌شود، زیرا سال 2008 دوره کاری پنج ساله نمایندگان کنونی به پایان رسید. سال گذشته میلادی گمانه‌زنی‌ها در خصوص مساعد نبودن حال کیم جونگ ایل قوت گرفت.

مقامات در سئول و واشنگتن اعلام کردند رهبر کره شمالی در حال بهبود پس از سکته مغزی در ماه اوت سال گذشته است و همچنان کنترل کشورش را برعهده دارد.

این انتخابات از نگاه ناظران خارجی فرمایشی است. رسانه های دولتی کره شمالی پیش از این از شرکت 99.9 دهم درصد واجدان شرایط رای‌دهی در انتخابات سال 2003 و حمایت 100 درصدی از هر کدام از نامزدها خبر داده بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های کره جنوبی، احتمالا جونگ اون 25 ساله، جوان‌ترین پسر کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی هم نامزد انتخابات شود.

در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، می‌توان آن را نشانه‌ای دانست که قرار است وی جانشین پدر 67 ساله‌اش شود.

رسانه های دولتی کره شمالی پیشتر اعلام کرده بودند کیم جونگ ایل هم از یکی از حوزه‌های انتخابیه ارتش برای شرکت در دوازدهمین دور انتخابات مجمع عالی خلق (پارلمان) نامزد شده است.

مجلس آینده کره شمالی، کیم جونگ ایل را به عنوان رییس کمیسیون ملی دفاعی که بر ارتش یک میلیون و 100 هزار نفری این کشور نظارت می‌کند و قدرتمندترین ارگان در این کشور است، انتخاب خواهد کرد.

کد خبر 76741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز