همزمان با هشدار مسکو نسبت به وضعیت امنیتی وخیم در افغانستان و حمایت جدی آمریکا از گروه‌های تروریستی در این کشور، نماینده پوتین اعلام کرد که شهروندان روس از سفر به افغانستان خودداری کنند.

ضمیر کابلوف

به گزارش همشهری آنلاین، «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت که روس‌ها باید از سفر به افغانستان خودداری کنند.

این در حالی است که «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به‌تازگی اعلام کرده که وضعیت امنیتی افغانستان وخیم است و گروه داعش در این کشور علاوه بر فعالیت علیه طالبان، با حمایت نیروهای خارجی در پی ضعیف کردن ثبات آسیای میانه می‌باشد.

کابلوف در گفت‌وگو با رسانه روسی «آرتی‌وی‌آی» افزود که وضعیت در افغانستان وخیم می‌باشد و ممکن است غیرنظامیان خود را در آتش گروه‌های تروریستی ببینند.

به گفته او، سفر شهروندان روسی به افغانستان باید فقط برای انجام کارهای ضروری باشد.

وی تصریح کرد که سفر بازرگانان به افغانستان تاکنون، پس از تضمین‌های امنیتی انجام شده است.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود که آمریکا از «گروه‌های تروریستی» مانند داعش و القاعده در افغانستان پشتیبانی قوی می‌کند.

وی گفته بود: «این موارد به زبان دیپلماسی، اظهارات نادرست است. به‌خوبی مشخص است که آمریکا فعالانه از شبه‌نظامیان داعش در افغانستان، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی وابسته به آن حمایت می‌کند. هدف این است که اجازه نمی‌دهد، افغانستان آرام شود.»

جابه‌جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) درشمال و شمال‌شرق کشور، نگرانی‌هایی را در میان کشورهای همسایه و منطقه ایجاد کرده است.

کد خبر 767407
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    17 4
    اصلا آمریکا علاوه بر حمایتش از داعش افغانستان ، دو دستی حکومت رو به طالبان تروریست داد.تا مرزهای همسایه های افغانستان رو نامن کنند
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      24 10
      ایرانم کمک کرد. یعنی تندروها
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      23 6
      ایرانم کمک کرد. امریکا؟؟؟؟ این برنامه ایران بود. تا حالا این جنبش اصیل خیلیییییییییییییییییییییی خسارت جانی و مالی برای ایران داشته .
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    39 3
    بعد ما این طالبان عوضی را راحت راه دادین داخل کشور. بریزید این مفت خورهای متحجر را بیرون! همشون دزد و قاچاقچی و چاقو کشن.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 21
    باید ما هم بریم آمریکا رو ناامن کنیم...
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      15 5
      ۱۴:۳۴ - چیه دلخوری از امریکا؟؟؟ بالاخره یا با امریکایی یا نیستی .طالبان که از دل امریکا در نیومده . نوعی جهل هست. همینا امام علی رو ازار می دادند و دائم مشکلات درست می کردند.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    23 2
    خدایا ریشه طالبان و القاعده و داعش رو از جهان بِکن!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    22 5
    طالبان همیشه نقشه نابودی کفار (شیعیان، مسیحیان و یهودیان و صوفیان) رو در سراسر جهان در سر دارن.ببینید! روسیه فهمید! چین هم توجیه خواهد شد! اما امان از داخلیها که خوابند!ما هر چه می کشیم از دست دشمت خارجی نیست از سوء مدیریت و نادانی در درون هست! بترسيد برای آینده ایران. انقدر اجازه پهن شدن و رها شدن به اینها در کشور ندید بعد نمی تونید جمعشون کنید.