رییس جمهور ترکیه امروز مدعی شد که موانع موجود بر سر راه احداث کریدور زنگزور به مواضع ایران در این زمینه مرتبط است.

بی اعتمادی اردوغان به محافظش

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه دیلی صباح نوشت: رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه امروز در جمع خبرنگاران درباره کریدور زنگزور که ترکیه و جمهوری آذربایجان را به یکدیگر متصل می‌کند، گفت که پیاده‌سازی طرح این کریدور فقط محدود به موانعی نبود که از سوی ارمنستان ایجاد می‌شد.

او در ادامه ادعا کرد: به ایران ربط دارد. موضع ایران موجب برآشفتن ما و آذربایجان می‌شود.

رییس جمهور ترکیه ادامه داد: در واقع ایران باید نگران باشد. امیدواریم رفتار مثبتی در زمینه این مسئله داشته باشند تا بتوانیم ترکیه، آذربایجان و ایران را متصل کنیم. حتی ممکن است‌ خط‌ پکن-لندن‌ را هم‌ باز کنیم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته، الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان درباره احداث کریدور زنگزور گفت: افتتاح کریدور زنگزور اجتناب ناپذیر است، هر چه زودتر بهتر، تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش خواهیم داد.

اردوغان  هم در این باره بیان کرد: ما بر مسئله کریدور زنگزور تمرکز کردیم که امتیازات مهمی را در حوزه جاده و راه‌آهن برای ما به ارمغان خواهد آورد.

ادعاهای مقام‌های جمهوری آذربایجان درباره  کریدور زنگزور پس از توافق آتش‌بس سه جانبه سران باکو، ایروان و مسکو مطرح شده است اما مسئولان ارمنستانی بارها این ادعاها را رد کرده‌اند. ایجاد این کریدور باعث قطع دائم مرزهای ایران و ارمنستان می‌شود و به باکو دسترسی بلامانع به جمهوری خودمختار نخجوان را خواهد داد.

ارمنستان بارها تاکید کرده که تلاش رئیس جمهور آذربایجان برای افتتاح مسیرهای حمل و نقل منطقه‌ای هیچ ارتباطی با مذاکرات و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز ندارد و برای ارمنستان غیرقابل قبول است.

کد خبر 767221
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    32 18
    حرف منطقی زده. ایران فقط در حال دعوا با کل جهانه فعلا.
  • مغانلی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    19 10
    سیاست های اشتباه و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران کشور منزوی کرده. ترکمسنان و آذربایجان حاضرن از کف خزر خط لوله گاز بکشن با هزینه بالا ولی حاضر به سوآپ گاز با ایران نیستن. ترکیه از طریق عراق میخواد به خلیج فارس وصل بشه وایران دور بزنه. در صورتی که سیاست ایران اینطور ادامه پیدا کنه از کل کریدورها حذف میشه. کریدور میانی شرق به غرب هم که راه افتاده بدون عبور از ایران.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    7 8
    جناب ریس جمهور خاصیت شما وبه نفع شماست که جنگ نشه وگرنه زمان جنگ نه شما میتوانید کار اقتصادی کنید نه ما احترام ایران به جناب عالی بخاطر اینه که منافع دوطرف حفظ بشه
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    14 10
    قیافه بهتر از این ندارید،از اردوغان
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    13 13
    ملعون خودخواه