پرویز برومند دروازه‌بان پیشین تیم ملی و استقلال می‌گوید انتظار نداشته است امیر قلعه‌نویی حاضر شود در تورنمت کافا شرکت کند.

برومند

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به حضور تیم ملی در تورنمت کافا تاکید کرد: «به نظر من به عنوان یک ایرانی با تعصب که تمام هواداران فوتبال و هم میهنانم را از ته جان و دل دوست دارم، نمی‌پذیرم به عنوان بازی‌های تدارکاتی در چنین تورنمنتی شرکت کند. حتی خودم بعید می‌دانستم قلعه‌نویی حاضر شود در این تورنمنت شرکت کند. اما از طرفی هم باید شرایط‌مان را نظر بگیریم. فدراسیون نمی‌تواند بازی بهتری برای تیم ملی مهیا کند و مجبور هستند در چنین تورنمتی شرکت کنند.»

وی ادامه داد: «مربی ما دارد تیم ملی را برای رقابت‌های جام ملت‌ها آماده می‌کند و باید با تیم اصلی‌مان در تورنمنت کافا شرکت می‌کردیم. در مورد تیم ملی افغانستان قصد توهین ندارم، ولی این تیم در سطح ما نیست و مربی ما مجبور شد با این تیم بازی کند. به نظر به جای چنین تیمی اگر با یک تیم باشگاهی خودمان بازی می‌کردیم، بهتر بود؛ هر چند الان تمرین تیم‌ها هم تعطیل است.»

برومند با اشاره به نیاز انجام بازی های تدارکاتی بین‌المللی برای تیم ملی خاطرنشان کرد: «ما باید با تیم‌های بین‌المللی بازی کنیم. الان رقیبان ما دارند با چه تیم‌های بازی می‌کنند و ما با چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم! اما حالا چیزی که در تورنمنت کافا مهم به نظر می‌رسد این است که بازیکنان تاکتیک‌های مربی را بفهمند، آماده شوند و مربیان با توانایی‌های بچه‌ها آشنا شوند؛ این موضوعات مهم است.»

او در خصوص اینکه تیم ملی از افغانستان هم گل خورد و این خود جای نگرانی است، گفت: «فکر می‌کنم این یک گل استثنایی بود که روی ضربه آزاد زدند. من به عنوان کوچک‌ترین عضو این فوتبال باید بگویم ما سال‌ها دنبال این بودیم در تیم ملی یک جایگاهی را برای مربی ایرانی باز کنیم الان که این اتفاق افتاده است و یک مربی بزرگ ایرانی تیم ملی را هدایت می‌کند هر چقدر توان داریم باید حمایت کنیم. این باب نشود که مربی خارجی را با پول هنگفت برای تیم ملی بیاوریم. مربی خارجی که با فرهنگ ما آشنا نیست و حرفش بالای سر ما قرار می‌گیرد. از مربی ایرانی حمایت کنیم موفق شود.»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان اضافه کرد: «به نظرم مربی تیم ملی هر کشوری باید از همان کشور باشد. من خواهشم از بزرگان فوتبال این است که از مربی ایرانی حمایت کنند. زیر سوال بردن مربی ایرانی تیم ملی جایز نیست. به خصوص اینکه خودمان هم روزی در آن جایگاه بودیم.»

برومند در خصوص اینکه منظور حرف‌هایش محمد مایلی کهن است که طی روزهای گذشته به عملکرد قلعه‌نویی انتقاد تندی داشته، گفت: «آقای مایلی کهن بزرگ و عزیز ما است. یک روزی خودش سرمربی تیم ملی بوده است و ما وظیفه داشتیم برایش تلاش کنیم؛ چراکه آن زمان بازی می‌کردیم و الان هم هر کسی مربی تیم ملی شود باید از او حمایت کنیم. اما الان درست نیست از مربی تیم ملی اینگونه انتقاد کنیم. این یک خودزنی است.»

او درباره اینکه آیا می‌توانیم به این تیم ملی امیدوار باشیم که در جام ملت‌ها موفق شود، اظهار داشت: «ما نفرات خوب و با کیفیتی داریم حتی آنهایی هم که انتخاب نشدند در حد جام ملت‌ها هستند. حالا یکسری حواشی درست می‌شود که به خاطر آنها طی سال‌های گذشته نتوانستیم در جام ملت‌ها موفق شویم، ولی پتانسیل قهرمانی را داریم.»

این پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان با اشاره به شرایط این روزهای این تیم گفت: «من از هواداران استقلال می‌خواهم صبوری کنند و اجازه بدهند کمیته فنی که تشکیل شده است با حوصله تصمیمات لازم را بگیرد. در این فضای که به وجود آمده، باید به مدیرعامل باشگاه کمک شود تا همراه کمیته فنی یک فرد لایق را به عنوان سرمربی انتخاب کنند. آنچه که من دیدم آقای حجت کریمی دارد تلاش خود را انجام می‌دهد تا شرایط بهتر شود. من هم هر کمکی از دستم بربیاد با جان و دل انجام می‌دهم. به هرحال هواداران فوتبال در ایران بی‌نظیر هستند؛ به خصوص هواداران استقلال که من را همیشه مورد محبت خود قرار می‌دهند.»

کد خبر 767203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 1
    درود حالا اگر یه پرسپولیسی مربی تیم ملی بود می گفتن چرا با بازیکنان اصلی در کافا شرکت کردن
  • Shahrokh IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    7 2
    ببینم یعنی کسی نبود بهتر از ایشان پیدا کنید برای کارشناسی
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    7 3
    این جزو اغتشاشگرا نبود؟؟؟