جمعی از خانواده‌های متوفیان ناشی از آلودگی هوا با حضور در دادستانی کل کشور خواستار بررسی علت فوت بستگان خود شده‌اند.

مدیر دفتر پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور به دادخواست‌های شهروندانی که درباره فوت‌های ناشی از آلودگی هوا به دادستانی کل کشور ارائه شده است، اشاره کرد و افزود: اخیرا جمعی از مردم با حضور در دادستانی کل کشور خواستار بررسی فوت‌های ناشی از آلودگی هوا شده‌اند.

محمد رضا وکیلیان در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر اینکه دادستانی کل کشور مرجع رسیدگی به چنین شکایاتی نیست، گفت: شهروندان باید شکایات خود را در محاکم و دادسرا مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید آگاه باشند که فوت ناشی از آلودگی هوا دلایل خاصی دارد و باید به روش کارشناسی و علمی مورد بررسی قرار گیرد بنابراین انتظار نداشته باشند که تمامی شکایات آنان در محاکم مورد قبول واقع شود.

به‌دنبال تشدید آلودگی هوا به‌خصوص در کلانشهر تهران و هشدارهای پی در پی کارشناسان بهداشتی، معاون قضایی دادستان کل کشور چندی پیش از خانواده متوفیان ناشی از آلودگی هوا خواست مطالبه خسارت کنند.

حسین ذبحی عنوان داشته بود، درصورتی که فوت فرد از سوی پزشکی قانونی، آلودگی هوا  یا مسمومیت بر اثر این امر اعلام شود بازماندگان می‌توانند شکایت خود را مطرح و از دستگاه‌های مربوطه مطالبه خسارت کنند.

کد خبر 76717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز