رئیس جمهور روسیه گفت که اوکراین در طول جنگ، حدود ۳۰ درصد از خودروهای نظامی ارائه شده توسط کشورهای غربی را از دست داده است.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) در سخنانی اعلام کرد که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی که غرب به آنها تحویل داده، خسارت دیده است.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه تلفات اوکراین در چارچوب ضد حمله نزدیک به فاجعه است، خاطرنشان کرد: دشمن در ضدحمله موفقیتی به دست نیاورده است و دست کم ۱۶۰ تانک و ۳۶۰ خودروی زرهی را در جریان ضد حمله از دست داده است.

وی افزود: اهداف عملیات ویژه نظامی با توجه به شرایط فعلی تغییر می‌کند، اما همچنان ضروری است. ما باید با عوامل دشمن بجنگیم و بهتر می توانستیم برای حملات به مناطق مرزی خود آماده شویم.

پوتین ادامه داد: مزدوران لهستانی که در حملات به مناطق ما شرکت می کنند، متحمل خسارات زیادی می شوند، اما آن را پنهان می کنند.

پوتین تصریح کرد: در روسیه نیازی به اعلام حکومت نظامی نیست، اما برخی از مسائل باید با دقت بیشتری بررسی شود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تجهیز اوکراین به سلاح های حاوی اورانیوم ضعیف شده توسط آمریکا گفت: حق بکار گیری مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده را در پاسخ به کی‌یف برای خود محفوظ می داریم.

کد خبر 766998
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 7
    روسیه باید زلنسکی بی شرف را هرچه زودتر نابود کند