مقامات وزارت خارجه امارات در دیدار علی باقری بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه‌جانبه روابط با ایران تأکید کردند.

علی باقری و انورقرقاش

به گزارش همشهری آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه امرپز (سه‌شنبه) ۲۳ خرداد در سفر به امارات عربی متحده با «انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس کشور امارات و «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها، معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تعامل نامحدود و همه‌جانبه با همسایگان، رایزنی مستمر سیاسی بین مقام‌های وزارت ‌خارجه‌های دو کشور را مهمترین عامل تحکیم روابط بین ایران و امارات خواند و تصریح کرد: امنیت و ثبات پایدار منطقه‌ای در گرو همکاری همه کشورهای منطقه برای توسعه و پیشرفت است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر کارآمدی سیاست همسایگی، اظهار داشت: پل دوستی و برادری که به همت کشورهای جنوب و شمال خلیج فارس در پرتو اراده سیاسی این کشورها ایجاد شده، چشم‌انداز روشنی از ثبات و توسعه را برای مردم منطقه پدیدار کرده است.

باقری ایرانیان مقیم امارات را پشتوانه مستحکم و سرمایه معتبر برای روابط دوجانبه بین ایران و امارات خواند و برای حل و فصل مسائل و مشکلات آنها با طرف اماراتی رایزنی کرد.

در این دیدارها، دو مقام عالیرتبه اماراتی بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و تعمیق روابط اقتصادی را اولویت مناسبات دوجانبه دانستند.

در این سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در  ابوظبی و دبی، رمز پایداری روابط ایران و امارات در دوره جدید را تحکیم اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور خواند.

کد خبر 766995
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha