کورش برمک بازیکن پیشین پرسپولیس که نیم فصل گذشته به‌عنوان مربی در شهرداری بندرعباس فعالیت می‌کرد، تاکید دارد پرسپولیس دیگر به فکر قهرمانی در آسیا است.

کوروش برمک

برمک در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به کار مربیگری که فصل قبل در تیم شهرداری بندر عباس در لیگ دسته دوم کشور داشت، گفت: «در نیم فصل به همراه نادر قلعه‌بانی به تیم شهرداری بندرعباس رفتیم. تیم در انتهای جدول بود. ما به مدیریت و هواداران شهرداری قول دادیم تیم را حفظ کنیم و خدا را شکر به قولی که دادیم عمل کردیم و تیم حفظ شد. نادر قلعه‌بانی به‌عنوان سرمربی و من به‌عنوان دستیار، تیم را تحویل مدیریت دادیم تا خودشان برای فصل بعد تصمیم بگیرند.»

وی ادامه داد: «خودم فصل قبل سرمربی سردار زند ملایر در استان همدان بودم، اما نیم فصل در کنار قلعه‌بانی هدایت تیم شهرداری بندرعباس را برعهده گرفتیم.»

این بازیکن سابق تیم پرسپولیس درباره اینکه آیا هنور بازی‌های این تیم را پیگیری می‌کند یا نه تاکید کرد: «اگر پیگیر نبودم که باید در خانه می‌نشستم و چایی‌ام را می‌خوردم! ما (پرسپولیس) مثل همیشه قهرمان شدیم و کار خاصی نکردیم. دیگر برای ما به عنوان هوادار پرسپولیس، قهرمانی در لیگ و حذفی ساده است و جذابیتی هم ندارد. الان برای پرسپولیس مهم قهرمانی در آسیاست.»

او درخصوص جدایی احتمالی یحیی گل محمدی از پرسپولیس هم گفت: «این قبیل صحبت‌ها همیشه در فصل نقل و انتقلات وجود دارد. مطمئن باشید یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس می‌ماند، تیم هم تقویت می‌شود و رضا درویش هم مشکل بازنشستگی ندارد. یکسری از این بحث‌ها برای اینکه تنور مطبوعات داغ باشد مطرح می‌شود، وگرنه یحیی خودش گفته استراحت کند، مشکلی وجود ندارد.»

وی افزود: «الان رسانه‌ها باید به سراغ استقلال بروند که سرمربی ندارد وگرنه پرسپولیس ریتم خوبی دارد و برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود. اگر ۲-۳ بازیکن خوب در خط حمله، هافبک و دفاع بگیرند، بهتر هم می‌شود. در دروازه که بیرانوند بهترین دروازه بان آسیا است.»

این بازیکن اسبق فوتبال کشورمان با اشاره به انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان مربی تیم ملی تاکید کرد: «بالاخره قلعه‌نویی کارکشته است. همیشه گفته‌ام خوشحالم یک ایرانی مربی تیم ملی شده است. صحبت‌های مایلی‌کهن علیه قلعه‌نویی هم جذاب نبود. هر دو عزیز برایم محترم هستند، ولی معتقدم وقتی یک ایرانی مربی تیم ملی می‌شود، باید به او کمک کنیم. وگرنه مربی خارجی مثل ساپینتو چه کار کرد؟ یا اسکوچیچ و یا ویلموتس که بدبخت‌مان کرد. حالا یک مربی ایرانی آمده است.»

برمک اضافه کرد: «وقتی مایلی کهن مربی تیم شد ۴۰ سالش بود، اما الان قلعه‌نویی با سن و تجربه بیشتر آمده و الهویی که به عنوان دستیار آورده امین آقای قلعه‌نویی است. من هم حاجی مایلی را دوست دارم هم آقای امیر قلعه‌نویی چراکه سرمربی تیم ملی کشورمان است. رضا عنایتی هم با اینکه منتقدانی دارد، اما کارگروه فنی فدراسیون و یا حتی اگر قلعه‌نویی او را به‌عنوان سرمربی امید معرفی کرده باشد، باید حمایت شود. یا حمید مطهری مگر مربی ضعیفی است؟ درست است که در نساجی نتیجه نگرفت، اما مربی با دانشی است.»

وی تاکید کرد: «اگر هم انتقادی هست نباید با این ادبیات در رسانه ملی مطرح کرد. ما ادعای مومنی داریم و باید از مربی ایرانی حمایت شود. امیر قلعه نویی یا مایلی کهن یا هر مربی ایرانی دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، حمایت می‌کنم. همین کار برای حسین عبدی در تیم ملی نوجوانان انجام دادم، در تیم ملی جوانان صمد مرفاوی انجام دادم تا الان که علی دوستی مهر آمده انجام می‌دهم و اعتقاد دارم اینها سرمایه کشورمان هستند.»

این کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: «اگر مشکلات مالی نبود فدراسیون سراغ امیر قلعه‌نویی نمی‌آمد. حالا که آمده باید میدان بدهیم، ولی واقعا از برخی صحبت‌ها علیه او ناراحت شدم. متاسفانه بازتاب بدی هم در فضای مجازی داشت. البته صحبت‌های مایلی‌کهن را نه رد می‌کنم و نه اینکه تایید می‌کنم، ولی می‌گویم خوب یا بد سرمایه کشور ما است. اشکالی هم ندارد قلعه نویی مربی نساجی یا باشگاه دیگری را انتخاب کرده است. به هرحال هموطن ما است عراقی که نیست.»

برمک تاکید کرد: «خودم جزو ۵ مربی با برنامه ایران هستم. در تیم ملی نونهالان مربی بودم تا تیم جوانان و امید و باشگاه های مختلف کار کرده‌ام، ولی چیزی نمی‌گویم. در جریان مافیا هم نیستم، ولی قلعه نویی ایرانی و دوست ما است. برای تک تک ما هم جا برای کار هست. آبروی هموطن‌مان را نبریم. در فضای رسانه‌ای هم کل جهان همه جریانات ما را کنترل می‌کنند. بعد می‌گویند در مورد سرمربی خودشان اینگونه صحبت می‌کنند. مایلی کهن باید در وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال درد و دل می‌کرد، نه اینکه در رسانه ملی. برای فوتبال کشورمان ناراحت شدم. البته نه می‌گویم حرفش درست است، نه می‌گویم غلط.»

کد خبر 766976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • 6 IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    .... گلمحمدی یک بازی را باخت زمین و زمانو بهم ریخت گفت نمیزارند من قهرمان بشم تو میگی جزابیتی ندارد
  • ایرانی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    خودتون هم قبول دارین که باید یه قهرمانی تو آسیا داشته باشین ولی ای عجب !!!