دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۵ درصد ورود مواد مخدر به ایران و انتقال آن از طریق کشورمان با ضربه‌های بنیادی اقتصادی به قاچاقچیان کاهش یافته است.

سردار اسکندر مومنی

به گزارش همشهری آنلاین، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان طی ۲۰ سال گذشته تاکنون افزایش یافته و ۵۰ برابر شده است به طوری که با حضور ناتو به ۹ هزار تن در سال رسید.

وی‌ افزود: طالبان هم با حضورشان افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر صنعتی و سنتی را داشتند و هرچند تصمیمات مقطعی در برخی از مناطق گرفته شده ولی سرجمع، بر اساس آمار رسمی سازمان ملل، افزایش تولید در این کشور را در حوزه مواد مخدر شاهد هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۵ درصد ورود مواد مخدر و انتقال آن از طریق ایران با ضربه‌های بنیادی اقتصادی به قاچاقچیان کاهش یافته است.

مؤمنی گفت: آمار جمع آوری معتادان متجاهر هرچند هنوز به صفر نرسیده ولی اقدامات مؤثری در این راستا صورت گرفته به طوری که مراکز نگهداری و درمان این افراد تا سال ۹۷ حدود ۴ هزار نفر بود ولی اکنون به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و ان‌شاءالله در کشور شاهد کاهش اعتیاد و مقابله گسترده‌تر با مواد مخدر خواهیم بود.

کد خبر 766518
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    اینا همون .... بودن گفتن ممنوع کشت. حالا بیشترش کردن، دو زار قابل اعتماد نیستن.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    خیلی ببخشید از چند کارشناس بی طرف و آگاه به علم و تجربیات بالینی پرسیده شود ضرر کدام خطرناک تر و جبران آن سخت تر است مواد مخدر یا نوشیدنی های الکلی و آیا طالبان مجازاتی برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مواد مخدر دارند ؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    تبریک! تبریک! تبریک به حامیان جنبش اصیل و فعال منطقه!