رئیس ستاد ملی جمعیت گفت: همه مشکلات و اختلافات زن و مرد درمان‌های مختص خود را دارند و امروزه هیچ مشکلی در حوزه خانواده نیست که قابل درمان نباشد اما وقتی شروع درمان دیر صورت بگیرد، کار دشوار می‌شود.

طلاق توافقي

به گزارش همشهری آنلاین، کاظم فروتن رئیس ستاد ملی جمعیت در اختتامیه رویداد ملی صبا گفت: از هر ۳ ازدواج یک ازدواج به طلاق می‌انجامد و ۴۰ درصد طلاق‌ها خانواده‌هایی هستند که حداقل یک فرزند دارند که بسیار ناراحت‌کننده است. 

وی عدم درک زن و مرد از تفاوت‌های یکدیگر را اصلی‌ترین عامل برای اختلافات خانوادگی عنوان کرد و گفت: به عنوان یک کارشناس خانواده که ۳۰ سال است در این حوزه فعالیت می‌کند، می گویم که زن و مرد از تفاوت‌های همدیگر هیچ اطلاعی ندارند و اگر در آموزش‌ها به این حوزه تمرکز کافی داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شوند. 

فروتن گفت: مراکز انتخاب همسر باید در همان زمان انتخاب همسر، یعنی قبل از ازدواج، این آموزش‌ها را به دختر و پسر ارائه دهند چون پس از ازدواج تأثیری نخواهد داشت.

رئیس ستاد ملی جمعیت در پایان گفت: دیگر مشکلات و اختلافات زن و مرد نیز همه درمان‌های مختص خود را دارند و هیچ مشکلی در حوزه خانواده امروز وجود ندارد که قابل درمان نباشد اما وقتی دیر درمان می‌شوند، کار دشوار می‌شود.

کد خبر 766301
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 0
    این دستاورد ... برای بنیان خانواده در ایران است بحران اقتصادی برابر با فروپاشی خانواده