در ادمه تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد ایران‌هراسی و طرح ادعاهای بی‌اساس علیه پهپادهای ساخت ایران، وزارت امورخارجه آمریکا و سه وزارت‌خانه دیگر این کشور یک توصیه‌ نامه منتشر و در آن نسبت به آنچه خطرات پهپادهای ایرانی عنوان کردند، هشدار دادند.

پهپاد ایرانی
همشهری آنلاین - گروه سیاسی:  وزارت امورخارجه، وزارت بازرگانی، وزارت دادگستری و خزانه‌داری آمریکا به‌طور مشترک یک بیانیه به اصطلاح توصیه‌ای خطاب به جامعه بین‌الملل، بخش خصوصی و مردم منتشر کردند و در آن نسبت به خرید، توسعه و تکثیر هواپیماهای بدون سرنشین ایران هشدار دادند.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، این توصیه‌نامه با ادعای اینکه خرید، توسعه و تکثیر پهپادهای ایران خطری رو به گسترش برای امنیت و صلح بین‌الملل است به صنعت خصوصی مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین اطلاع می‌دهد که ایران به دنبال توسعه برنامه پهپادی خود و نهادهای دخیل در تهیه، تولید و تکثیر پهپادهای ایرانی است.

توصیه‌ نامه ۴ وزارتخانه آمریکا درباره ایران | هشدار به مردم و بخش خصوصی!

آنچه هست، واکنش های آمریکا از اظهارنظر مقامات و کارشناسان این کشور به اقدام عملی دولت و وزارتخانه ها رسیده است؛ موضوعی که خود از هراس روز افزون مقامات این کشور از توسعه صنایع پهپادی کشورمان دارد. 

ویدئو کامنت همشهری آنلاین در این باره را ببینید.

کد خبر 766147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha