شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
۲ نفر

بازار سرمایه هفته جدید را با چراغ قرمز آغاز کرد به طوری که شاخص‌ کل این بازار بیش از ۷۳ هزار واحد کاهش یافت.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص کل بورس امروز با ۷۳ هزار و ۳۷۱ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۵ هزار و ۸۳۳ واحد کاهش در رقم ۷۵۰ هزار و ۸۱۲ واحد ایستاد. در این بازار ۵۳۵ هزار معامله به ارزش ۶۹ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال انجام شد. ۹۲ درصد از نمادهای بورسی امروز منفی بودند که از میان آنها فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۹۰۲ واحد کاهش در رقم ۲۸ هزار و ۶۰ واحد ایستاد. در این بازار ۳۶۷ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال انجام شد. ۷۶ درصد از نمادهای فرابورسی امروز منفی بودند که از میان آنها پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و فلزات اساسی صورت گرفت.

کد خبر 766073
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    علت ریزش رو هم از کارشناسان محترمتان می پرسیدید ، بازار دستوری همین هست دیگه
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 0
    این مال یک روزه ، فردا و پس فردا و روزهای آینده هم این چنین خواهد بود. مگه اردیبهشت ماه که بورس حدود ۵۰۰ هزار واحد سقوط کرد، آب از آب تکان خورد؟؟؟ فدای سر عشقیِ بیسواد و شیرازی نالایق که بورس و فرابورس سقوط کردند.
  • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    سلام ، آقایان ، به این بیسواد بگویید در مواردی که تخصص ندارد نظر ندهد ، شما را چه به اقتصاد ، با یک شعار الکی بازار بورس را به تباهی کشیدی .
  • امیر IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 0
    مگه همه شرکتای بورسی یک محصول تولید می کنن یا همگی تو یک ماه خاص به سود می رسن یا مگه همه به یک اندازه سود می کنن که همه با هم میریزن یا همه با هم رشد می کنن