کشور هنر و فلسفه! آلمانی‌ها دوست دارند بین مردم جهان به این عنوان شناخته شوند اما این روزها به‌خاطر کارهای دیگری مشهور شده‌اند؛ کارهایی که خیلی‌ها از دیدنشان مات و مبهوت می‌مانند.

ریش و سبیل

به گزارش همشهری آنلاین، فستیوال ریش و سبیل‌ها یکی از این جشنواره‌های اختصاصی آلمانی‌هاست! سپتامبر ۲۰۰۹ بیش از ۱۶۰نفر از گوشه و کنار آلمان و البته کشورهای مختلف جهان به شهر فرانکفورت آمدند تا هم گردش و سیاحتی کرده باشند و هم سبیل چرب خودشان را به رخ دیگران بکشند، آن هم در جشنواره ریش و سبیل‌های عجیب‌وغریب!

تصاویر | سلطان‌های سبیل جهان!
   هرودیوبولت، شرکت کننده‌ای از فرانسه در فرانکفورت برنده جایزه بهترین لبخند شد

این مسابقه در سه بخش‌ لبخند زیبا، بهترین طراحی و  بلندترین ریش و سبیل برگزار شد. هر بخش هم نامزدهای زیادی داشت که کار قضاوت را خیلی سخت کرده بود اما به ‌هر حال بعد از یک روز پرهیجان، ریش و سبیل‌های عجیب هم معرفی شدند.

تصاویر | سلطان‌های سبیل جهان!
    بلند ترین ریش مسابقه که البته خوب هم شانه خورده بود،  متعلق به یک‌آقای‌آلمانی بود با نیم متر ارتفاع

رقابت‌های جهانی ریش و سبیل هم مانند هر رویداد دیگری برای خودش تاریخچه و خاستگاه خاصی دارد. خیلی‌ها تا امروز سعی کرده‌اند به نحوی این رقابت بامزه را به نفع خودشان تمام کنند و نشان دهند که این همه ذوق و استعداد اولین بار از مغز پربار آنها تراوش کرده! طبق معمول ایتالیایی‌ها مدعی برگزاری اولین دوره مسابقات ریش و سبیل جهان هستند.

تصاویر | سلطان‌های سبیل جهان!
    وقتی پای شهرت درمیان باشد، دیگر پیر و جوان فرقی ندارد، این پدربزرگ آلمانی با شبه سبیلی روی صورت عروسکش، به جشن آمده بود

این‌طور که خودشان می‌گویند و دلیل و مدرک هم آورده‌اند، در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین مسابقه را آنها در شمال ایتالیا برگزار کرده‌اند. اما شکل رسمی و بین‌المللی این جشنواره عجیب‌وغریب در سال ۱۹۹۰ میلادی در شهرهاون آلمان، آن هم در روستایی دور افتاده برگزار شد.

تصاویر | سلطان‌های سبیل جهان!
   جان پشمالو، مرد ریش و سبیل استرالیا امسال در آلمان کلی طرفدار پیدا کرد

متصدیان مسابقه ریش و سبیل، سال ۱۹۹۵ دومین دوره را هم همان‌جا برگزار کردند و از آن زمان به بعد، هر دو سال یک‌بار جشنواره ریش و سبیل در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. سال ۱۹۹۷ نروژ میزبان بود و سال ۱۹۹۹ سوئد. سال ۲۰۰۱ هم دوباره قرعه به نام آلمانی‌ها افتاد. سال ۲۰۰۳ برای اولین بار جشنواره را به میزبانی کشوری دور از محدوده اروپا و در آمریکا برگزار کردند اما بعد، دوباره آلمانی‌ها که جشنواره سبیل را از آن خود می‌دانستند، آن را در کشور خودشان برگزار کردند. سال بعد نوبت انگلیسی‌ها بود و امسال هم دوباره نوبت ژرمن‌های مدعی هنردوستی!

تصاویر | سلطان‌های سبیل جهان!
    خاویر لوزانا از اسپانیا امسال با ریش بلند و ترکیب عجیبش مورد توجه خیلی از عکاسان قرار گرفت؛ هرچند هیچ جایزه ای نگرفت
تصاویر | سلطان‌های سبیل جهان!
   شرکت‌کننده‌های ایتالیایی خیلی سعی داشتند خودشان را متمایز از دیگران و حرفه ای تر نشان دهند

کد خبر 765943
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha