نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس اظهار علاقه کردند که با ایران روابط صمیمانه و دوستانه‌تری داشته باشند پادشاه عمان پیام علاقه‌مندی مصر به داشتن روابط حسنه با ایران را آورد و امارات از ائتلاف دریایی به سرکردگی آمریکا خارج شده که در فکر ایجاد ائتلافی باحضور ایران هستند.

محمدباقر محمدی لائینی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با بیان اینکه سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی یکی از مناسبت‌های پیش‌رو است، اظهار کرد: اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و اینکه دشمنان ما میدان اصلی جنگ را میدان فرهنگی قرار دادند که باید خودمان را برای جنگ در این میدان آماده کنیم و در این زمینه بی‌تفاوت نباشیم.

برخورد جدی با هنجارشکنان صورت گیرد

وی با اشاره به اینکه این روزها هم در حوزه حجاب و عفاف دشمنان به ولنگاری، کشف عفاف و حجاب تشویق می‌کنند، گفت: خودمان هم مراتب ناخرسندی و نارضایتی از این هنجارشکنی‌ها اعلام کردیم و انتظار و توقع از مسؤولان دست‌اندکاران فرهنگی و انتظامی و برخورد جدی با این هنجارشکنان داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در این سال‌ها شاهد درخشش جدی در میدان دفاعی و دیپلماسی هستیم، اضافه کرد: در میدان دفاعی در همین روزهای اخیر از موشک‌های پیشرفته خیبر، خرمشهر و فتاح رونمایی شد که دشمنان در آغاز خبرها در رابطه با موشک اعلام کردند بلف سیاسی است و ایران چنین پیشرفتی نداشته ولی خودشان فهمیدند و اعتراف کردند؛ اینها قدرت‌هایی است که ما در میدان به دست آوردیم.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل گفته بود به‌زودی مخالفان بشار اسد پیروز می‌شوند و در مسجد جامع اموی دمشق نماز می‌خوانم اما تجربه و جهاد مدافعان حرم در کنار همه رزمندگان منتهی این شد که نه تنها مخالفان بشار اسد و مخالفان مقاومت پیروز نشدند بلکه مقاومت پیروز شده و دشمنان ریشه‌کن شدند و آیت‌الله رئیسی بود که چندی قبل به سوریه سفر کرده و در مسجد جامع دمشق نماز خوانده است.

وی با اعلام اینکه علاوه بر میدان مقاومت، نبرد و سلاح‌های دفاعی و امثال اینها، در میدان دیپلماسی هم خبرهای خوب و مطلوبی شنیدیم، یادآور شد: روابط خوبی که در سفارت ایران در ریاض و کنسول‌گری در جده و سفارت عربستان در تهران بازگشایی شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس اظهار علاقه کردند که با ایران روابط صمیمانه و دوستانه‌تری داشته باشند پادشاه عمان پیام علاقه‌مندی مصر به داشتن روابط حسنه با ایران را آورد و امارت از ائتلاف دریایی به سرکردگی آمریکا خارج شده که در فکر ایجاد ائتلافی باحضور ایران در خلیج فارس هستند که اینها اتفاقات بسیار مبارکی است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه در حوزه مقاومت، میدان و دیپلماسی امنیت منطقه در حال بومی‌سازی است، اظهار کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس دل به آمریکا بسته بودند و در سایه آمریکا می‌خواستند امنیت خودشان را حفظ کنند امروز به این نتیجه رسیدند شیطان به کسی کمک نمی‌کند، شیطان از ما سوءاستفاده می‌کند و روز حادثه ما را تنها می‌گذارد.

جای شیطان بزرگ در منطقه نیست

وی اضافه کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس به این نتیجه رسیدند باید با ایران کنار بیایند و در کنار این قدرت بزرگ باشند و امنیت را بومی‌سازی کنند ما به آمریکا اعلام می‌کنیم امنیت منطقه را با کمک برادران همسایه خودمان به‌گونه‌ای انجام خواهیم داد که دیگر جای پای شیطان بزرگ نباشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: البته مسؤولان عالی‌رتبه ما جهادی دارند عمل می‌کنند که انصافا فعالیت‌های شبانه‌روزی رئیس‌جمهور ستودنی است.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه آینده بسیار امیدوارکننده پیش روی ملت ایران است، تصریح کرد: در این یکی دو روز اخیر هم سفر حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا به‌صورت ساده و خودمانی برای پیگیری از مسائل مهم استان شخصا حضور یافتند که نشان از دغدغه دستگاه قضا است و همچنین سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی کشور هم در استان حضور یافتند که آرزوی توفیق بیشتر برای نیروی انتظامی داریم‌.

کشاورزان از کیفیت سوخت‌رسانی گلایه دارند 

وی با تقدیر از زحمات محیط‌بانانی که در این زمینه حفاظت محیط‌زیست دارند خدمت می‌کنند، گفت: کشاورزان از کیفیت سوخت‌رسانی گلایه دارند که باید در این زمینه تصمیمات بهتر گرفته شود، مشکلی که همه ساله کشاورزان با آن دست ک پنجه نرم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه ۲۰ خرداد، سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی در زندان ساواک است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت چنین خون‌هایی شده و همه ما باید قدردان خون‌های پاک شهیدان‌مان باشیم.

محمدی‌لائینی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته پیش‌رو، روزی است که زمین از زیر کعبه گسترده شده تا عدالت از کعبه گسترده شود که آن روز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود  به خانه کعبه تکیه می‌دهد و صدایش به گوش جهانیان می‌رسد.

وی با تبریک روز صنایع‌دستی و روز ملی فرش، ادامه داد: روز صنایع‌دستی هم نتایج اقتصادی دارد و هم در بعد فرهنگی تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: همه شما نمازگزاران را به تقوا و پرهیزگاری سفارش و توصیه می‌کنم.

کد خبر 765854
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    2 0
    شماها رو کی باور داره
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    3 0
    آرزو بر جوانان عیب نیست ولی واسه شما عیب ه