منابع امنیتی پاکستان مدعی شدند که یک تروریست خطرناک وابسته به داعش که در طراحی بسیار از حملات و بمبگذاری‌ها در کشورهای منطقه دست داشته و از سوی نهادهای بین‌المللی تحت تعقیب قرار داشت، در افغانستان کشته شد.

هلاکت یک تروریست خطرناک وابسته داعش

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه‌های خبری پاکستان امروز به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند که تروریست کشته شده به نام "ثنا الله غفاری" معروف به "شباب المهاجر" مغز متفکر حملات تروریستی داعش در کشورهای منطقه از جمله ایران، پاکستان و تاجیکستان در ولایت «کنر» افغانستان به هلاکت رسید.

تحلیلگران امنیتی پاکستان مدعی شدند که غفاری اهل کابل بوده و خانواده وی از هند به افغانستان مهاجرت کرده است. در سال ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا و آمریکا این تروریست را در فهرست تروریست‌های خطرناک جهان قرار داده و برای سر وی ۱۰ میلیون دلار قیمت مقرر کردند.

شبکه خبری «دنیا» پاکستان گزارش داد که ثنا اله غفاری زیر چتر داعش خراسان طراحی حملات در پاکستان را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و همزمان مجری حملات دیگر در کشورهای ایران، تاجیکستان و در مناطق مختلف افغانستان نیز بود.

چهارشنبه گذشته نیز دایر مبارزه با تروریسم در پاکستان از هلاکت یک سرکرده گروه تروریستی داعش در شهر «پیشاور» در عملیات نیروهای امنیتی خبر داد.

اواخر دیماه ۱۴۰۰ منابع خبری پاکستان اعلام کردند که «اسلم فاروقی» سرکرده پاکستانی گروه تروریستی داعش شاخه خراسان، در شمال افغانستان به هلاکت رسید. فاروقی روز ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ (۵ آوریل ۲۰۲۰) توسط نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت شده بود و پس از آن دولت اسلام‌آباد استرداد این تبعه پاکستانی را از کابل مطالبه کرده بود.

کد خبر 765802
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha