معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های اصفهان، تهران، سمنان، زنجان و آذربایجان شرقی گفت: ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق دچار سیل و آبگرفتگی به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مرتضی مرادی پور گفت: با بارش‌های رگباری شدید پنجشنبه ۱۸ خردادماه در استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، آذربایجان شرقی و زنجان، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر به مناطق دچار آبگرفتگی اعزام شده و امدادرسانی کردند.

وی افزود: در استان تهران، شهرستان فیروزکوه پس از بارش‌ها دچار آبگرفتگی شد و براساس اعلام فرمانداری، روستای کوهسار برای پیشگیری از خطر جانی برای ساکنان آن، تخلیه شد.

مرادی پور گفت: در سمنان نیز در شهرستان شاهرود، بارش‌ها شدیدتر بوده و منجر به آبگرفتگی برخی منازل و معابر شد که باکمک امدادگران تخلیه آب از منازل دچار آبگرفتگی انجام شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در اصفهان، شهرستان اردستان نیز پس از بارش‌های رگباری در ۲ روستا شاهد سیل و آبگرفتگی بودیم که متاسفانه ۳ نفر از هموطنان در حادثه سیل و آبگرفتگی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و اتراق در بستر رودخانه‌، جان خود را از دست دادند. 

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز شهرستان اهر دچار آبگرفتگی شد که بر اثر آن، یک خانواده سه نفره در سیلاب گرفتار شدند و متاسفانه کودک این خانواده جان خود را از دست داد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات، علاوه بر سیل و آبگرفتگی، در مسجد سلیمان نیز با سرریز سد گتوند، امدادگران هلال‌احمر به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کرده و در مجموع تاکنون با مشارکت ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق حادثه‌دیده به ۱۵۰ خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده‌ است.

کد خبر 765770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    1 2
    جالب هر سال غافلگیر میشن؟؟؟؟؟؟؟ این یعنی تدبیر و مدیریت
  • US ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    2 0
    بدبختی های مردم تمام شدنی نیست بیچاره روستائیان.. من از,سن 7 سالگی تا زمانی که بزرگ شده بودم نه شاهده سیل در کشور بودم نه تورم نه گرانی مردم چقدر خوشبخت بودند سرگرمی مردم رفت و آمد و بازدید از,فامیل بود.گوش دادن به قصه های شب رادیو چه کیفی داشت ما در خانه نه آشپزخانه درستی داشتیم نه حمام نه ماشین ظرفشویی و نه لباسشویی ولی خیلی,خوش بودیم افسوس که ... .... ... خوشبختی پر کشید و رفت.
  • US ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    من ازسایت همشهری متشکرم که منعکس کننده درد نیازمندان ودرمندان است
  • ناشناس IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    2 0
    خدایا این سرگرمی ها تکراری و سالانه رو از ما نگیر بدبخت کشورهای که این مشکلات رو ندارند چیکار می کنند