مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
۱ نفر

ابروها صورت شما را بهتر نشان داده و به نوعی به چهره‌تان شخصیت می‌بخشد.

image-20230608125133-1.jpeg

بعضی‌ها به خودی خود ابروهای پرپشت و ضخیم دارند. اما بعضی‌ها لازم است از مداد ابرو استفاده کرده و مدام به دنبال قیمت ژل ابرو باشند. در خیلی از خانم‌ها، به مرور زمان ابروها کم پشت شده و بعضی از قسمت‌های آن به کلی می‌ریزد. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، قطعا ابروهایتان خود به خود رشد نمی‌کنند. رویش دوباره ابروها بعد از توقف رشد، نیازمند رسیدگی و انجام چند اقدام مهم و البته ساده است.

در اینجا قرار است روش‌های رشد مجدد و بازسازی ابروها را به شما نشان دهیم.

چرا رشد ابروها متوقف می‌شود؟

دلیل توقف رشد ابروها بسیار متفاوت است. اینکه بفهمید به کدام دلیل ابروهایتان ریزش کرده و رشد آن‌ها متوقف شده است، کمک زیادی به شما خواهد کرد. مهم‌ترین دلایل ریزش و توقف رشد ابروها به شرح زیر است:

کمبود مواد مغذی

کمبود مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B7، آهن، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ با نازک شدن و ریزش ابروها ارتباط مستقیم دارد.

بیماری‌های خود ایمنی

بیماری‌های خودایمنی و التهابی مانند آلوپسی آره آتا، لیکن پلانوپیلاریس، آلوپسی فیبروزان فرونتال و ریزش موی آندروژنتیک بر فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد و باعث ریزش مو در پوست سر و ابرو می‌شود.

برداشتن بیش از حد ابرو

کندن شدید و مداوم ابروها به معنای بیرون کشیدن تار ابروها از فولیکول‌ها است. تکرار این کار به مرور زمان به فولیکول‌ها آسیب زده و از رویش مجدد ابروها جلوگیری می‌کند.

اختلال عملکرد تیروئید

غده تیروئید هورمون‌هایی را ترشح می‌کند، تا متابولیسم بدن درست کار کند. هر گونه اختلال در عملکرد این غده باعث ریزش موهای سر و ابرو می‌شود. اگر تیروئید شما کم کار باشد، تقریبا یک سوم ابروی خود را از دست می‌دهید. با این وجود گاهی تیروئید پرکار عامل ریزش دائمی ابروها است.

استرس

استرس عاطفی و فیزیولوژیکی باعث ایجاد شرایطی می‌شود که ریزش مو و ابرو را به دنبال دارد. به عنوان مثال، تلوژن افلوویوم فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار داده و باعث ریزش آن می‌شود. تریکوتیلومانیا یا کندن وسواسی ابرو، ریزش ابرو ناشی از ماساژ مداوم و ابرو برداشتن وسواسی دیگر اختلالات روانی هستند که رشد ابرو را متوقف می‌کنند.

افزایش سن

سن که به ۴۰ سال می‌رسد، ابروها نازک شده و شروع به ریزش می‌کند. با بالا رفتن سن فولیکول‌ها توانایی تولید موی جدید را نیز ندارند. البته امکان تحریک فولیکول‌ها و جوانسازی آن وجود دارد.

بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی مختلف مانند اگزما، پسوریازیس، درماتیت سبورئیک، درماتیت آتوپیک، ایکتیوز یا عفونت فولیکول‌های مو باعث خارش، قرمزی و التهاب در اطراف ابرو می‌شود. این نوع التهاب علاوه بر ریزش ابرو از رشد مجدد آن نیز جلوگیری می‌کند.

راه رشد دوباره ابروها بعد از توقف رشد

اگزما یا درماتیت آتوپیک

این نوع بیماری ناشی از سیستم ایمنی بسیار حساس است و باعث التهاب شدید پوست می‌شود. نتیجه این التهاب می‌تواند از بین رفتن فولیکول‌ها و توقف رشد ابرو شود.

پسوریازیس

این یک اختلال خود ایمنی است، که می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کرده و رویش ابرو را متوقف کند. پسوریازیس راه درمان دارد و درمان آن به رشد دوباره موها منتهی می‌شود.

درماتیت تماسی

این بیماری در اثر تماس مستقیم و مداوم با یک آلرژن یا محرک ایجاد می‌شود. این محرک می‌تواند ماده آرایشی یا بهداشتی باشد. تشخیص ماده‌ای که به آن حساسیت دارید، بخش مهمی از فرایند درمان است.

درماتیت سبورئیک

این نوع درماتیت در اثر وجود قارچ یا تولید بیش از حد چربی در پوست ایجاد شده و می‌تواند منجر به شوره سر و ابرو و در نهایت ریزش و توقف رشد شود.

چه راهی برای تحریک رشد ابروها وجود دارد؟

استفاده از یک محصول تقویتی که البته طبیعی و بدون ضرر باشد، همان درمانی است که ابروهای شما به آن احتیاج دارد. ژل ابرو زیما همین مشخصات را دارد. این محصول از مواد طبیعی و بدون ضرر تشکیل شده و کاملا موثر است. کافی است این محصول را تهیه کرده و به طور مرتب و مداوم از آن استفاده کنید. باور داشته باشید که قیمت ژل ابرو در برابر فوایدی که نصیبتان می‌کند، بسیار ناچیز است.

اقدامات ساده زیر می‌تواند بعد از مدت نه چندان طولانی، فولیکول‌های ابرو را تحریک‌ کرده و باعث رشد مجدد آن شود:

  • از برداشتن غیرضروری ابرو خودداری کنید.

  • هر روز ابروهای خود را همراه با ژل ابرو ماساژ دهید.

  • یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

  • استرس خود را با استفاده از روش‌هایی مانند یوگا مدیریت کنید.

  • هر شب قبل از خواب و بعد از استفاده از مواد آرایشی، صورت و ناحیه ابروی خود را با شوینده مناسب بشویید.

  • پوست ناحیه ابروی خود را با استفاده از محصول مناسب آبرسانی کنید.

  • سیگار و هرگونه مواد مخدر را ترک کنید.

  • از مواد آرایشی بی‌کیفیت برای ابروی خود استفاده نکنید.

  • بدن خود را هیدراته نگه دارید.

  • اختلالات هورمونی خود را کنترل کنید.

پاسخ به سوالات رایج درباره رشد مجدد ابروها

در آخر سوالاتی که ممکن است دغدغه شما نیز باشد را پاسخ می‌دهیم:

1. چه مدت زمانی طول می‌کشد تا ابروها دوباره رشد کنند؟

بعد از برداشتن، ابروهای شما ممکن است بین ۸ تا ۱۶ هفته طول بکشد تا دوباره رشد کنند. رشد مجدد ابروها می‌تواند زمان‌بر باشد، اما با صبر و رسیدگی محقق می‌شود.

2. آیا ابروهای اصلاح شده دوباره رشد می‌کنند؟

همانطور که گفتیم ابروهای اصلاح شده معمولاً در عرض ۸ تا ۱۶ هفته دوباره رشد می‌کنند. با این حال، برداشتن بیش از حد ابروها می‌تواند باعث ریزش و از بین بردن شکل طبیعی آنها شود.

3. بهترین رژیم غذایی برای رشد مجدد ابروها چیست؟

کمبود مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا، روی، ویتامین D و ویتامین E با انواع مختلف ریزش مو و ابرو ارتباط مستقیم دارد. بنابراین لازم است برنامه غذایی خود را با این مواد مغذی تکمیل کنید.

راه رشد دوباره ابروها بعد از توقف رشد

غذاهای غنی از این مواد و عناصر عبارتند از؛ ماهی‌های چرب، تخم مرغ، گردو، صدف، حبوبات، آجیل، لبنیات، پنیر، اسفناج و آووکادو. البته شما می‌توانید با اجازه پزشک متخصص از مکمل‌های تغذیه‌ای نیز استفاده کنید.

4. ابروها در چه سنی دچار توقف رشد می‌شوند؟

ابروها معمولاً در دهه ۴۰ زندگی شروع به نازک شدن و ریزش می‌کنند. پس از این زمان، رشد ابروهای جدید بسیار کند و یا حتی متوقف می‌شود. با این حال، این روند برای همه یکسان نیست.

5. آیا می‌توان فولیکول‌های آسیب دیده ابرو را ترمیم کرد؟

بله، امکان ترمیم فولیکول‌های آسیب‌دیده حتی با استفاده از محصولات طبیعی وجود دارد. یکی از این محصولات ژل ابرو است. ژل ابرو به خصوص اگر طبیعی باشد، فولیکول‌های آسیب‌دیده را ترمیم کرده و آن را برای رشد مجدد ابرو تحریک می‌کند.

6. چرا رشد ابروها متوقف می‌شود؟

ریزش و توقف رشد ابرو می‌تواند ناشی از بالا رفتن سن، بیماری‌های پوستی، کمبود مواد مغذی، بارداری، نوسانات سطح هورمون، استفاده از بعضی داروها یا روش‌های درمانی، استرس، محصولات آرایشی شیمیایی و بعضی از بیماری‌ها باشد.

کد خبر 765703

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha