«رضا امیری‌مقدم» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان به منظور تصدی این سمت امروز وارد اسلام‌آباد شد.

رضا امیری‌مقدم

به گزارش همشهری آنلاین، «رضا امیری‌مقدم» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد صبح امروز (چهارشنبه) ۱۷ خرداد ماه به منظور تصدی این سمت وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

۲۲ فروردین ماه سالجاری رضا امیری‌مقدم به همراه ۶ سفیر تازه منصوب شده با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار تلاش برای تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تبادلات تجاری، تعمیق مناسبات سیاسی و ارائه خدمات بهینه به ایرانیان مقیم خارج از کشور را از مهمترین ماموریت‌های سفرای جدید خواند و از آنها خواست با تأکید بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیر کشورمان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علم و فناوری، بهداشت و درمان و گردشگری تلاش کنند.

 رضا امیری‌مقدم به جای «سید محمدعلی حسینی» سفیر پیشین ایران در اسلام آباد به این سمت منصوب شده است. وی دارنده مدرک دکترای روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران بوده و معاونت مدیرکل عربی و آفریقای شورای عالی امنیت ملی را نیز برعهده داشته است.

۲۸ اردیبهشت ماه سالجاری با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان (پلان به جیوانی) افتتاح شد. رئیس جمهور همچنین در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه مرزی پیشین-مند اقدام به افتتاح بازارچه مرزی ایران و پاکستان کرده و ۱۳ پروژه صنعت برق استان سیستان و بلوچستان را به صورت همزمان در سطح استان افتتاح کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان، پس از مراسم مشترک افتتاح بازارچه مرزی پیشین-مند در دیدار «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، با اشاره به اراده دولت جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با همسایگان، بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و ساخت ۷ بازارچه مرزی و تبادل برق بین ایران و پاکستان را جلوه دیگری از همکاری‌های خوب و زمینه‌ساز تحکیم روابط دو کشور دانست و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای تبادل انرژی بین ایران و پاکستان وجود دارد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط تجاری ایران و پاکستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با پاکستان در بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی، کشاورزی و علم و فناوری تأکید کرد.

کد خبر 765619
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha