اگر تجربه خرید بلیط هواپیما را داشته باشید با اصطلاحاتی مانند بلیط پرواز سیستمی آشنا هستید. به طور کلی بلیط‌های هواپیما در دو نوع بلیط چارتر و بلیط سیستمی به فروش می‌رسند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

image-20230606141244-1.jpeg

افرادی که علاقه‌مند هستند سفرشان بدون دردسر و با برنامه‌ریزی خوب انجام شود معمولا بلیط هواپیما سیستمی را انتخاب می‌کنند.

بلیط هواپیما سیستمی چیست؟

قطعا در زمان خرید بلیط هواپیما از خود پرسیده‌اید بلیط هواپیما سیستمی چیست؟ بلیط‌های سیستمی بلیط‌هایی هستند که ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی به طور مستقیم آن‌ها به فروش می‌رسانند. این بلیط‌ها معمولا نسبت به بلیط‌های چارتر گران‌تر هستند و ظرفیت پرواز و قیمت آن‌ها از قبل توسط شرکت هواپیمایی مشخص شده است. بلیط پرواز سیستمی برنامه زمانی و قیمت کاملا منظم و ثابتی دارد و قابل استرداد است.

ویژگی‌های بلیط پرواز سیستمی

یکی از ویژگی‌های بلیط پرواز سیستمی که بسیار مورد توجه مسافران است ثابت بودن قیمت این نوع بلیط‌هاست. یعنی ایرلاین‌های مختلف در ابتدای سال قیمت مشخصی را برای بلیط سیستمی تعیین می‌کنند و با گذشت زمان و تغییر شرایط، قیمت این بلیط‌ها همچنان ثابت می‌ماند. همچنین بالا بودن قیمت بلیط سیستمی هم یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این بلیط‌ها است.

مزایای بلیط هواپیما سیستمی

به طور کلی مزایای بلیط هواپیما سیستمی شامل موارد زیر است:

  • امکان خرید بلیط هواپیما سیستمی از مدت‌ها قبل از سفر
  • قیمت ثابت بلیط سیستمی
  • وجود تخفیف‌های جذاب بر روی بلیط کودکان
  • دارای مسیرهای پروازی بسیار متنوع
  • دارای برنامه‌ریزی منظم برای پرواز
  • امکان استرداد بلیط پرواز سیستمی و بازگشت هزینه

بلیط‌های چارتر معمولا برای مسیرهای پررفت و آمد قابل خریداری هستند اما بلیط‌ هواپیما سیستمی برای تمام مسیرهای شلوغ و خلوت برنامه‌های پروازی مشخص دارند که در فواصل زمانی منظم انجام می‌شوند. همچنین افرادی که احتمال می‌دهند در برنامه‌های سفرشان تغییراتی به وجود آید با رزرو بلیط سیستمی می‌توانند پرواز خود را کنسل کرده و بخشی از هزینه بلیط را دریافت کنند و یا برنامه پرواز خود را به ساعت و روز دیگری تغییر دهند.

تفاوت بلیط سیستمی با بلیط چارتر

همانطور که قبلا گفته شد مهم‌ترین تفاوت بلیط سیستمی با بلیط هواپیما چارتر، قیمت آن‌ها است. تفاوت‌های دیگری که این دو بلیط با هم دارند تاخیر در پرواز و قرار گرفتن نام مسافر در لیست پرواز است. پروازهای سیستمی معمولا تاخیری کمتری نسبت به پروازهای چارتری دارند. همچنین با خرید بلیط سیستمی نام شما در لیست پرواز ثبت می‌شود و در زمان پرواز با خیالی آسوده سوار هواپیما می‌شوید. اما با خرید بلیط چارتر ممکن است هنگام مراجعه به کانتر فرودگاه و دریافت کارت پرواز متوجه شوید نامتان در لیست پرواز نیست و سفرتان دچار مشکل شود.

در بلیط‌های چارتری، چارترکننده لیست فروش بلیط‌ها که «لیست پرواز» نام دارد را به ایرلاین مربوطه ارائه می‌دهد. معمولا چارترکننده‌ها بعد از ارسال لیست پرواز، فروش بلیط را باز می‌گذارند و اگر شما در این شرایط بلیط چارتر خریده باشید در صورت عدم بروزرسانی، ممکن است نامتان وارد لیست نشود.

یکی دیگر از تفاوت‌های بلیط سیستمی با بلیط چارتر، ارائه تخفیف بر روی بلیط کودکان است. میزان تخفیف در نظر گرفته شده بستگی به سن کودکان دارد.

مزایایی که باعث می شود تا بلیط هواپیما سیستمی را انتخاب کنیم

معایب بلیط پرواز سیستمی

از معایب بلیط پرواز سیستمی فقط می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید با خرید بلیط سیستمی از مدت‌ها قبل از پرواز می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری را برای سفرتان انجام داده و سفری راحت و بی‌دردسر را تجربه کنید.

خرید بلیط هواپیما سیستمی از الی گشت

برای خرید بلیط هواپیما سیستمی می‌توانید به صورت حضوری به دفتر ایرلاین‌ها یا آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید و یا از طریق سایت یا اپلیکیشن آن‌ها به صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید. اما تهیه بلیط به صورت مستقیم از ایرلاین‌ها ممکن است شما را با دردسرهایی مواجه کند. بنابراین بهترین راه‌حل، خرید بلیط پرواز سیستمی از یک آژانس مسافرتی معتبر مانند الی گشت با پشتیبانی 24 ساعته است.

برای خرید بلیط هواپیما سیستمی از الی گشت می‌توانید وارد سایت این مجموعه شده و بعد از مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر لیست کاملی از بلیط‌های سیستمی را مشاهده کنید. بعد از بررسی لیست نمایش داده شده می‌توانید بلیط موردنظر خود را به راحتی بخرید و در زمان پروازتان سفری راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید. همچنین امکان استفاده از دیگر خدمات سفر مانند خرید بلیط قطار، رزرو هتل و خرید تورهای گردشگری بسیار جذاب هم در الی گشت فراهم است.

از دیگر خدمات و سرویس های مسافرتی الی گشت که بسیار پربازدید و پرخرید است، بیمه مسافرتی بوده که می‌تواند برای شما مانند یک سپر ایمنی در سفر، خصوصا سفرهای هوایی عمل کند. پیشنهاد الی گشت و همر ایرلاین و هر شرکت گردشگری و مسافرتی تهیه این بیمه است که می‌تواند آن را بر اساس بودجه خود تهیه کنید.

مزایایی که باعث می شود تا بلیط هواپیما سیستمی را انتخاب کنیم

الی گشت نوشت: برخی از افراد به برنامه‌ریزی برای سفر اهمیت زیادی می‌دهند و به‌همین‌دلیل تمایل دارند بلیط هواپیما را از هفته‌ها قبل برای تاریخ سفر خود خریداری کنند. با رونق گرفتن خرید اینترنتی بلیط هواپیما این امکان برای علاقه‌مندان به سفر فراهم شده تا به راحتی بتوانند بلیط هواپیما سیستمی را با قیمت مصوب از هفته‌ها قبل بدون مراجعه حضوری و به صورت کاملا آنلاین تهیه کنند و برای سفر خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. افرادی که قصد سفر هوایی در یک روز خاص را دارند، با مراجعه به سایت الی گشت می‌توانند مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را مشخص کرده و سپس قیمت بلیط سیستمی هواپیما را برای مسیر مورد نظر مشاهده نمایند. امکان خرید بهترین بلیط هواپیما سیستمی با الی گشت و صدور آنی بلیط به نام مسافر در این سایت برای دوستداران سفر هوایی فراهم شده تا افراد در اسرع وقت بتوانند بلیط مورد نظر خود را از این سایت معتبر تهیه کنند.

کد خبر 765281

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha