اسب‌ها باهوشند. این را تمام کسانی می‌گویند که با این حیوان سر و کار داشته‌اند. شاید همین باهوشی دلیل این باشد که آدم‌ها اسب را دوست خودشان می‌دانند نه حیوان و مرکبشان.

اسب

به گزارش همشهری آنلاین، آدم‌ها حتی می‌گویند اجداد ما معتقد بوده‌اند کسی که اسب دارد، نیاز به کس دیگر یا چیز دیگری در زندگی نخواهد داشت چون اسب‌ها به خودی خود برای گذران زندگی آدم کفایت می‌کنند. نگهداری از چنین موجودی جاذبه‌های خاص خودش را دارد که می‌تواند با تمام سختی‌هایش یک روز یک آدم را لذت‌بخش و خاطره‌انگیز کند.

   فهیمه واعظی بهترین لحظه‌هایش را با اسب‌هایش می‌گذراند؛ خصوصا پونی‌ها که سر و سامان دادنشان خیلی لذت‌بخش است. اسب‌ها فقط با سوارانشان کج خلقی نمی‌کنند؛ گاهی یورتمه رفتن آنها به سمت همدیگر می‌تواند کسی را که در مسیر آنها قرار گرفته به زمین بزند و زیر دست و پا له کند. فهیمه واعظی ۱۲ شاگرد آلمانی و فرانسوی هم دارد که سوارکاری را پیش او یاد گرفته‌اند. بچه‌ها فقط در مانژ آموزش نمی‌بینند؛ آموزش تئوری و کار با ماکت هم بخش دیگری از آموزش آنهاست که در این کلاس کوچک انجام می‌شود. بچه‌ها اینجا با نژادهای مختلف اسب، شیوه زندگی آنها و حتی آناتومی‌شان بیشتر آشنا می‌شوند.

 پونی‌ها با اینکه عاشق بیرون زدن از باشگاه هستند اما خیلی وقت‌ها لجبازی می‌کنند و آن وقت است که باید برای تکان دادنشان به زور متوسل شد. البته اینجا بچه‌ها اصلا حواسشان نیست که برای رد کردن وردی از در آهنی، باز کردن در راه ساده‌تری است تا بلند کردن پاهای اسب!
 

تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
   تمرین دادن بچه‌ها سومین کاری است که فهیمه هر روز بعد از گردش بردن پونی‌ها و لونژ دادنشان انجام می‌دهد
تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
   این اسب لاغر از شدت گرسنگی به این روز نیفتاده! شوکا به دلیل دو زایمان پی‌درپی‌اش وزن کم کرده و هنوز با وجود اینکه خیلی به او رسیدگی می‌شود، نتوانسته به وزن سابق برگردد. بچه‌ها بعد از تمرین با پونی‌ها آنها را بیرون می‌برند تا هم تفریحی کرده باشند و هم عرقشان خشک شود
تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
   پونی‌ها با اینکه عاشق بیرون‌زدن از باشگاه هستند اما خیلی وقت‌ها لجبازی می‌کنند و آن وقت است که باید برای تکان دادنشان به زور متوسل شد. البته اینجا بچه‌ها اصلا حواسشان نیست که برای ردکردن وردی از در آهنی، بازکردن در راه ساده‌تری است تا بلند کردن پاهای اسب!
تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
وردی در حال حاضر اصیل‌ترین پونی باشگاه است که نسل اندر نسلش پونی بوده‌اند. بقیه پونی‌ها بالاخره یک رگه از اسب‌های بزرگ را دارند و به همین دلیل به خوش‌استیلی وردی نیستند. وردی را پدر آوین برایش از انگلیس خریده است
تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
در باشگاه، اسب‌های بزرگ هم نگهداری می‌شوند که مخصوص سوارکاری بزرگسالان هستند
تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
  فهیمه هر روز صبح پونی‌هایش را لونژ می‌دهد. او آنها را از دو جهت دور تا دور مانژ می‌گرداند تا عضلات دو طرف بدنشان به یک اندازه قوی شود
تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
عنوان
تصاویر | این اسب‌ها می‌فهمند!
فهیمه ۱۲ شاگرد آلمانی و فرانسوی دارد

کد خبر 765172
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha