ناوگان دریایی انگلیس و آمریکا در خلیج فارس مدعی مقابله با قایق‌های نیروهای سپاه پاسداران در این آبراه شدند.

قایق‌های سپاه در خلیج فارس

به گزارش همشهری آنلاین، نیروی دریایی آمریکا گفته است که ملوانان این کشور و نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز کمک کرده اند.

نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است این کشتی از سوی قایق های سپاه پاسداران هدف «آزار و اذیت» قرار گرفته اند.

به گزارش الجزیره، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد که بعدازظهر یکشنبه سه کشتی گارد در حمله سریع با نیروهای مسلح در بعدازظهر یکشنبه به کشتی تجاری نزدیک شده و به آن کمک کرده اند.

به گزارش الجزیره، نیروی دریایی ارتش آمریکا یک تصویر سیاه و سفید را که گفته شده از سوی یک بویینگ پوسیدون پی ۸ گرفته شده منتشر کرده و مدعی است نزدیک شدن قایق‌های سپاه به یک کشتی تجاری را نشان می‌دهد.

آمریکا گفته در واکنش به این موضوع، ناو جنگی مک فائل را اعزام کرده است. انگلیس نیز ناو جنگی لنکستر به علاوه یک بالگرد به محل اعزام کرده است. آمریکا مدعی شده بعد از حضور ناوهایش، قایق‌های ایران محل را ترک کرده و کشتی تجاری به راه خود ادامه داده است.

دیروز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران که از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه و فرامنطقه خبر داده بود، در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: «ادعای ایران مبنی بر اینکه تهران به زودی با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس ائتلاف دریایی ایجاد خواهد کرد، «منطق» را به چالش می‌کشد.»

کد خبر 765022
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    2 0
    ایران خبرنگار نداره که از قول فلان و بهمان میگه!!!!!