رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌تر از جهاد تبیین برای مسؤولان جهاد تصمیم است، گفت: مسائل اقتصادی موضوع اصلی مجلس بوده و نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها مردم و خدا را در نظر می‌گیرند.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد و یادبود شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید یونس رودباری در مصلی شهرستان رودبار، با بیان اینکه ماه خرداد، ماه به‌یادماندنی در تاریخ ایران اسلامی است، اظهار کرد: اتفاقات این ماه تمامی ابعاد ماهی به‌یادماندنی است؛ زیرا در این ماه وقایعی اتفاق افتاده که نماد احیاگری است.

وی با اشاره به درس‌آموز بودن اتفاقات خردادماه در ایران اسلامی از منظر کشوری و شهرستانی گفت: اگر نگاهی به نمادهای خردادماه شود می‌توان درس‌هایی بسیارآموخت که باید موردتوجه قرار گیرد.

وحدت مهم‌ترین راهبرد و پیشرفت کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی، شهدا را افتخار گیلان و کشور دانست و بیان کرد: وجود هشت هزار شهید نماد عظمت گیلان است که در تمامی تاریخ ایران درخشیده و در حفظ ایران اسلامی و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی با اشاره به نقش وحدت و همدلی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) بیان کرد: امام راحل رمز پیروزی در کشور را وحدت می‌دانستند و دراین‌بین به نگرش‌ها، قومیت‌های مختلف احترام گذاشته و همواره از نظرات آنان بهره‌مند می‌شدند.

قالیباف مهم‌ترین راهبرد و پیشرفت کشور را وحدت دانست و افزود: امام خمینی امام تحول بوده و ما مکتب امام‌ را با عقلانیت، معنویت و عدالت شناخته و این سه ویژگی  در همه امورات انقلاب را پیشرو است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به عدم غفلت از باورهای امام خمینی (ره) گفت: مکتب و آرمان‌های امام افرادی به‌مانند شهید یونس رودباری و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را پرورش داد؛ ازاین‌رو نباید از باورهای امام و آرمان‌های ایشان دور شویم.

امید آفرینی تنها راه‌حل برای ایجاد آرامش در جامعه در مواقع بحرانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید آفرینی تنها راه‌حل برای ایجاد آرامش در جامعه در مواقع بحرانی است، گفت: امام خمینی (ره) همواره امیدوار بوده و در اوج حمله دشمن در جنگ تحمیلی با یک آرامش خاص جنگ را اداره کرده و آن را بر کشور حاکم کردند.

به گفته قالیباف امام همواره به ملت اعتماد داشته فرصت را در اختیار ملت می‌گذاشت که این امر در دوران دفاع مقدس و تشکیل  بسیج اداره جنگ تحمیلی به‌خوبی نمایان بود.

وی با تأکید بر عدم باور بنی‌صدر به امام خمینی (ره) و باورهای معمار کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بنی‌صدر نگرشی غیر باورهای اسلامی و نهضت امام خمینی داشت، لذا وقتی بنی‌صدر عزل شد و مردم پای‌کار آمدند، اتفاقات عظیمی در دوران دفاع مقدس از جمله حصر آبادان، عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس رخ داد که باعث تغییر مسیر جنگ تحمیلی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فداکاری‌های اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن در خنثی‌سازی فتنه‌های مختلف در کشور بیان کرد: مردم وقتی به میدان جنگ آمدند مسیر دوران دفاع مقدس تغییر کرد که نمونه بارز آن تشکیل  لشکر قدس گیلان بوده است که این امر در تمامی کشور اجرایی شد.

سنت‌های الهی و مردم دو پایه اساسی نهضت امام

قالیباف با بیان اینکه سنت‌های الهی و مردم دو پایه اساسی نهضت امام خمینی (ره) بود، افزود: هر کجا در کشور با چالشی مواجه شدیم به دلیل فاصله‌گرفتن از باورها و ارزش‌های امام خمینی (ره) یعنی مردم و سنت‌های الهی است.

وی با اشاره دلایل دشمنی استکبار با مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: امروز علت دشمنی دشمن با ایران اسلامی، شکل‌گیری نظامی مستقل با مبانی دینی است هر چند باید نقص‌های آن برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نحوه مدیریت و حکمرانی در کشور دارای اشکالاتی هستیم، افزود: اندیشه‌های سیاسی امام مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است؛ ازاین‌رو مجلس شورای مکلف است قانون‌گذاری و نظارت بر قانون را بر اساس حکمرانی اسلامی اجرایی کند و تمام تلاش ما هم همین امر است.

قالیباف اقدام دشمن در آغاز جنگ ترکیبی علیه مردم و انقلاب را نشان‌دهنده استیصال آن برشمرد و بیان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب با سرکوب می‌خواستند جلوی نهضت را بگیرند؛ ولی موفق نشده و شکست خوردند به همین دلیل امروز روش مبارزه را عوض کردند زیرا بر آن ‌باورند با فشار اقتصادی و تأثیر بر ادراک و فکر مردم می‌توان نظام را نابود کنند.

مردم مانع پیروزی دشمن در حادثه سال گذشته

وی با بیان اینکه مردم اگر در حادثه پارسال نبودند دشمن به اهدافش می‌رسید، گفت: قدرت جمهوری اسلامی به قلب مردم است و اگر قلب مردم ‌با نظام جمهوری باشد هیچ قدرتی توان مقابله را ندارد لذا باید حل مشکلات را به مردم بسپاریم؛ زیرا در ۴۴ سال گذشته هر جا به موفقت رسیدیم مردم نقشی اساسی داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش جهاد تبیین در آگاه‌سازی نسل جدید با دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: جهاد ما طی‌کردن راه و مسیر امام است؛ ازاین‌رو در جنگ ترکیبی دشمن ما باید جهاد تبیین را انجام داده  توده‌های مردم و اندیشمندان در شناخت جبهه انقلاب تلاش کنند.

مهم‌تر از جهاد تبیین برای مسؤولان جهاد تصمیم است

قالیباف با بیان اینکه مهم‌تر از جهاد تبیین برای مسؤولان جهاد تصمیم است، افزود: تصمیمی صحیح یعنی یک تصمیم علمی، شجاعانه، مسئولیت‌پذیر که در آن با مردم با عدالت صحبت شده و به دنبال سهم‌خواهی، حامی‌پروری و بازی‌های سیاسی نباشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تشکیل الگوی صحیح مدیریتی بر مبنای حکمرانی اسلامی بیان کرد: مسائل اقتصادی موضوع اصلی مجلس بوده و نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها مردم و خدا را در نظر گرفته و از منابع عظیم اسلامی استفاده کردیم.

اهتمام دولت و مجلس در اجرای درست برنامه هفتم توسعه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهتمام دولت و مجلس در اجرای درست برنامه هفتم توسعه گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی به‌مانند دوران دفاع مقدس با همان روحیه مشکلات را حل کرده و برنامه هفتم توسعه را اجرایی خواهیم کرد؛ زیرا معتقدیم کشور دارای پنج مشکل مهم است و اگر این مشکلات  را حل کنیم ‌مابقی حل می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه یک مدیر جهادی در تصمیمات هم باید جهادی عمل کند، افزود: امروزه اگر هر جوان ایرانی ذهنش به تسخیر در بیاید به‌اندازه تمام یک نفر تجزیه رخ داده است.

کد خبر 765016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    54 0
    فقط شعار
  • جواد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    43 0
    بجای سرهم بندی کلمات .. ... ... ... ...به داد مردم برسید که کمرشان خم شده.