سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توصیه اخیر وزارت خارجه آذربایجان به شهروندانش درباره سفر به ایران نوشت: این همان سیاستی است که رئیس‌جمهور رژیم جعلی، کودک‌کُش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت.

کنعانی - سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه توییتر خود با اشاره به این که وزارت خارجه آذربایجان از شهروندانش خواسته است از سفر به ایران خودداری کنند، نوشت: وزارت خارجه آذربایجان نسبت به سفر شهروندان خود به ایران هشدار داده است! این همان سیاستی است که رئیس‌جمهور رژیم جعلی، کودک‌کُش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت. آنکه باید مردم ‎آذربایجان را از آن ترساند، رژیم‌صهیونیستی است نه ایران تمدنی و اسلامی. سیاست ما همچنان لغو روادید و آغوش باز به روی برادران و خواهران آذربایجانی است. تداوم ‎سیاست همسایگی سرلوحه کار ماست البته در چارچوب احترام متقابل و رعایت آداب همسایگی.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تنها در صورت ضرورت به ایران سفر کنند و در سفر خود با توجه به حمله اخیر به سفارت آذربایجان در ژانویه ۲۰۲۳، احتیاط بیشتری به خرج دهند و شهروندان آن که در حال حاضر در ایران به سر می‌برند، باید  تدابیر امنیتی را رعایت کنند.

کد خبر 764989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    6 21
    حمله به سفارت آذربایجان درایران ،توسط شما انجام گردید، و درضمن ارامنه هم کودک کش وسالخورده کش هستش
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    9 8
    احتمالا این اظهارات بیشتر به پیرزوی اردوغان ارباب علهام ربط دارد و البته بی ربط با سفر صهیونیست ها هم نیست
  • نوید IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    7 16
    عاقبت رها کردن برادر مسلمان و دامن اسرائیل پناه بردن نابودیست. آقای سخنگو بهترین و حقیقی ترین پاسخ را دادند. از اسرائیل باید ترسید نا از برادر. البته ما با اون استان پیوندهای دیگری هم داریم که بماند....
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    7 11
    فقط اسم اذربایجان تو خبرا کم بود که خدا رو شکر اونم اضافه شد!!! حوصله چرندگویی و پارازیت فرستادن دولتشونو ندارم. هر کی خواست بیاد ایران خوش امد، نخواست بیاد به درک اسفل السافلین!!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    8 4
    جان من بگین چرا سلوک همسایه داری نداریم؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟ ... ... ... .... ما طالبان رو جنبش اصیل میدونیم درحالیکه شهدای مزار شریف رو یادمون رفته و همین کشتار سربازان وطن رو نمیخوایم جدی بگیریم. اگر مشکلی هست حتما رفع کنید. الان صلح در منطقه شمال به صلاح همه طرفینه.