معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد، این کشور دیگر هرگز به گذشته "قبل از جنگ" اوکراین باز نخواهد گشت.

هشدار مدودف به عربستان و آمریکا درباره آغاز جنگ دائمی در سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری تاس نوشت: دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه  در مطلبی که امروز شنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد نوشت، هر رهبر سیاسی روسیه در آینده که بخواهد گفتمان ایجاد شده برای توسعه روسیه در سال ۲۰۲۲ را تغییر دهد یک خائن محسوب خواهد شد، بنا بر این دیگر بازگشتی به گذشته "قبل از جنگ" اوکراین در کار نخواهد بود.

مدودف با اشاره به اینکه برخی از روس‌های خارج نشین با "رویای شیرین"  بازگشت این کشور به زمانهای گذشته کشور را ترک کردند نوشت: "من می‌توانم با اطمینان بگویم دیگر هیچ بازگشتی به گذشته درخشان اروپایی مد نظر آنها وجود نخواهد داشت...روسیه اکنون در مقایسه با دوران قبل از جنگ اوکراین یک کشور کاملا متفاوت است. رهبران، احزاب و دولت‌ها می آیند و می‌روند در حالی که خاطرات و ارزشهای تحکیم شده با خون، برای مدتی بسیار طولانی باقی می‌مانند. گاهی تا چندین دهه و گاهی تا چندین قرن. آنها صرف نظر از هر رهبر جدیدی که روی کار بیاید و هر نیروی سیاسی که این رهبران نماینده‌اش باشند تغییر نخواهند کرد چه برسد به اینکه از بین بروند."

مدودف اضافه کرد: "تنها شورشی هایی که مرگ شهروندان ما را فراموش کردند می‌توانند رویای بازگشت به یک خانواده اروپایی صمیمی را داشته باشند."

این مقام ارشد دولت روسیه وضعیت فعلی را با فروپاشی اتحاد شوروی سابق و اینکه رهبران جدید روسیه جنگ با آلمان نازی را اشتباه خواندند مقایسه کرده و گفت: "روشن است که چه اتفاقی برای آن آدمهای عجیب و غریب رخ داد. خاطره جنگ وحشتناک مردم شوروی و کشته شدن نزدیکانشان همچنان در ذهن  هر خانواده‌ای تازه بود.  و وضعیت الان هم با وجود سطح متفاوت درگیر شدن مردم در جنگ خیلی شبیه به آن زمان است."

او اضافه کرد: بنا بر این هر رهبر سیاسی که برای تغییر دادن گفتمان توسعه ظهور پیدا کرده بعد از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در روسیه تلاش کند به عنوان یک خائن نفرین خواهد شد؛ کسی که تلاش می‌کند به خاطره مردم ما که در این جنگ جانفشانی کردند خیانت کند.

کد خبر 764821
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    3 4
    همه یه گوشه ساکت و آروم بشینن فقط نظاره گر اشغال اکراین و تجزیه ی این کشور باشن؟! چه طوره آخرشم برای روسیه متجاوز کف بزنن؟!