بازار سهام اولین روز هفته را آرام و متعادل آغاز کرد و در پایان معاملات شاخص کل با رشد ۰.۳۸ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی رسید.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، بازار سهام اولین روز کاری هفته را از ابتدای معاملات با یک تعادل نسبی در اکثر سهام مواجه شده بود اما از اواسط بازار قدرت تقاضا بیشتر شد و منجر به رشد شاخص‌های بورسی شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۸۶۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید ، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۵۷۰۰ واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع ۷۷۱ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «اخابر»، «وبملت» و «وغدیر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «انتخاب»، «آریا» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «دانا»، «خودرو» و «وتجارت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «کرمان» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۶ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. 

در بازار امروز ۲۷۷ نماد در محدوده مثبت و ۱۲۹ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۱۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۰۲ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

کد خبر 764804
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    9 0
    بورس وقتی قرمز میشه بالای ۱۰۰ هزار واحد قرمز میشه ولی وقتی سبز بشه زیر ۱۰ هزار واحد سبز میشه !!!!!!! درصورتی که باید برعکس باشه. این بخاطر سوء مدیریت بورس و فرابورس هست .
  • منتظر IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    6 1
    اره! ما هم باورمون شد. اون قبلی ها درس عبرت شدند برا ما