نماینده ایران به عنوان نایب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.

سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت نیویورک با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کرد.

با این تصمیم ایران به عنوان یکی از پنج نائب رئیس مجمع عمومی از گروه آسیا- اقیانوسیه در نشست آتی مجمع که از سپتامبر آینده و با حضور مقامات عالیرتبه کشورها آغاز به کار خواهد کرد، منصوب شده است.

نواب انتخابی رئیس مجمع عمومی علاوه بر مدیریت نشست های مجمع آتی، به همراه ۵ عضو دائم شورای امنیت اعضای کمیته عمومی را تشکیل می دهند که مسئولیت تعیین دستورکار و اولویت بندی نشست های مجمع را عهده دار خواهد بود.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین با اجماع کاندیدای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان به گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیات رئیسه این کمیته نیز منصوب کرد.

کد خبر 764591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    1 4
    سازمان مللِ منفور و آدمکش و تروریست، همه خون ها و شکنجه ها و موردتجاوز جنسی شدن همه فلسطینی ها به گردنش هست و اگر همین امروز هم رای به پایان اشغالگری بده هم باز خون و شکنجه و موردتجاوز جنسی شدن همه فلسطینی ها از سال ۱۹۴۷ تا امروز یعنی ۷۶ سال قتل و قطع عضو و تجاوز جنسی و ... به گردنش هست. به علاوه خون خیلی از مردم جهان هم به گردن این سازمان هموار کننده ترورهای غربی هاست. باید هم الان از ایران و هم از این تریبون در سازمان ملل برای همین موضوع استفاده کرد و عینا همین جملات را در تروریستی بودن سازمان ملل گفت، نه اینکه صبر کنیم روزی که علیه ایران قطعنامه داد تازه حرف بزنیم. البته اگه نظر منو بخواین ایران نباید بپذیره این مقام رو به دلیل همین ۲ خط اول(تروریست بودن و هموارکننده ترورها بودن سازمان ملل) و اینکه ایران نمی خواهد شریک این سازمان تروریستی باشه. اصلا قبول نکنه، پست تشریفاتی و بی فایده. با مضوع گیری علنی مقامات علیه این سازمان تروریستی (سازمان ملل) اینطوری نقشه شون هم نقش بر آب میشه
  • ابوالفضل نامدار فرزانه اقدم IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 1
    ایران مقتدر اسلامی