کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: آقای افشاریان! شما هم به نوبه خود مسبب رفتارهای پرخاشگرانه ساپینتو و توهین‌های مکرر به داورانتان هستید.

ساپینتو

 به گزارش همشهری آنلاین، دیدار فینال جام حذفی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس، شب گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد که سوای نتیجه و ماجراهای قهرمانی، اتفاقات و جنجال‌هایی را به خاطر مسائل داوری به خود دید که قابل تامل است. علی میرزا بیگی کارشناس داوری فوتبال کشورمان با انتشار یادداشتی به انتقاد از این اتفاقات پرداخت.

میرزا بیگی در این یادداشت نوشت:

" آقای افشاریان با داوران چه رفتار دیگری مانده که انجام بدهند؟

* پس از سوت پایان دربی یکصد، سرمربی تیم استقلال با دویدن به سمت داوران، الفاظ توهین آمیزی را استفاده نمود که طبیعتا باید در همان موقع توسط پیام حیدری با کارت قرمز جریمه می‌شد. داوران تنبیهات انضباطی که می‌توانند انجام دهند را به تاخیر می‌اندازند، سپس از کمیته انضباطی انتظار جرایم سخت را برای خاطیان دارند.
 
* در دربی یکصد و یکم، یکبار دیگر شاهد رفتارهای پرخاشگرانه و هولیگانیسم از سوی سرمربی استقلال بودیم. علیرضا ایلدروم کمک داور اول بازی پس از به ثمر رسیدن گل استقلال، زاهدی فر را فراخواند و از او خواست ساپینتو را اخراج کند. پس از اخراج، ساپینتو به سمت محمد عطایی کمک داور ذخیره رفته و به شدیدترین شکل ممکن اعتراض خود را با رفتار و کلمات نشان می‌دهد اما این پایان کار نیست. در رفتاری بسیار توهین آمیز آب دهان خود را به سمت او پرتاب می‌نماید.

* مسبب اینگونه رفتارهای پرخاشگرانه کیست ساپینتو؟ داوران؟ کمیته انضباطی؟ باشگاهاستقلال؟ اگر بخواهیم تنها یکنفر را قربانی این قضیه کنیم باید ساپینتو را با شدیدترین محرومیت‌ها مواجه کنیم اما آیا با این کار فقط معلول را برطرف نکرده ایم؟ علت اصلی چه می‌شود؟ بهتر است بگوییم دلایل اصلی اینگونه رفتارها چیست؟

* آقای افشاریان! اگر ساپینتو در اولین بازی، اقتدار ریاست کمیته داوران را می‌دید به خودش اجازه تکرار چنین رفتارهایی را می‌داد؟ چرا داور شما در دربی قبل جرات اخراج او را نداشت؟ چرا جنابعالی به عنوان نفر اول حساس ترین کمیته فدراسیون فوتبال جرات پیگیری و محرومیت ایشان را ندارید؟ فقط می‌توانید  مربیانی چون الهامی، حسینی، ربیعی، زارع و...  را تحت فشار قرار دهید؟

*آقای افشاریان! آیا قبول می‌کنید که فاجعه آمیزترین روز داوری در بازی دیروز رقم خورد؟ آیا مایل هستید تصمیمات شما و تیم داوری را از لحظه انتخاب داوران تا سوت پایان بازی تحلیل و بررسی کنیم؟ شما حتی می‌دانستید ممکن است اشکان خورشیدی مصدوم شود و در جلسه قبل از بازی زاهدی ‌فر را به عنوان جانشین او انتخاب کردید. آیا مایل هستید از عدم اخراج وحید امیری که باید طبق ملاحظات فیفا و با قرار دادن کفش روی پای چشمی و سیلوا، دو کارت زرد در دقایق ۵۶ و ۵۹ دریافت می‌کرد تا پنالتی ای که برای پرسپولیس گرفته نشد و شبیه سازی تشخیص داده شد و خطای بی موردی که قبل از گل استقلال توسط کمک داور اول گرفته شد، بحث و مناظره کنیم؟

*آقای افشاریان! شما هم به نوبه خود مسبب رفتارهای پرخاشگرانه ساپینتو و توهین‌های مکرر به داورانتان هستید و شخصیت و اعتماد به نفس این قشر مظلوم را روز به روز کمتر و کمتر می‌کنید."

کد خبر 764561
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha