وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای روسیه تلاش اوکراین برای انجام «یک اقدام تروریستی» علیه شهرکی در منطقه بلگورود واقع در نزدیکی مرز را دفع کردند.

تاسیس یگان رصد پهپاد در روسیه

 به گزارش همشهری آنلاین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش روسیه به همراه مرزبانان و سایر واحدهای سرویس امنیت فدرال (FSB)، تلاش جدید رژیم کی‌یف برای انجام یک اقدام "تروریستی" علیه مردم غیرنظامی شهر شبکینو را خنثی کردند.»

براساس این بیانیه، حدود ساعت ۳ بامداد به وقت مسکو، دو گروه نظامی موتوری اوکراینی که با تانک‌ها پشتیبانی شده بودند، سعی کردند در نزدیکی شهرک نوایا تاولژانکا و پاسگاه مرزی شبکینو وارد روسیه شوند. براساس این بیانیه، تلاش برای نفوذ پس از گلوله‌باران شدید این منطقه از سمت مرز اوکراین صورت گرفت.

این وزارتخانه اعلام کرد که «سه حمله گروه‌های "تروریستی" اوکراین توسط نیروهای روسیه دفع شد و واحدهای کی‌یف متحمل «خسارات قابل توجهی شده و عقب رفتند. اجازه نقض مرزهای کشور را نمی‌دهیم.»

براساس این اطلاعیه، نیروی هوایی روسیه ۱۱ حمله هوایی انجام داد، در حالی که توپخانه ۷۷ ماموریت آتش را علیه «واحدهای اوکراینی» که در حال نزدیک شدن بودند، انجام داد. براساس این بیانیه، سیستم‌های شعله‌افکن سنگین هم در دو نوبت مورد استفاده قرار گرفت.

این وزارتخانه گفت که بیش از ۳۰ «تروریست» اوکراینی، چهار خودروی جنگی زرهی، یک موشک‌انداز چندگانه گراد و یک وانت در جریان این اتفاقات نابود شدند.

کد خبر 764550
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha