سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

اختلال شدید در شبکه دولتی تلفن همراه در روزهای اخیر، شکایت و گلایه شهروندان را به‌دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ما، قطع مکرر تماس و تحمیل تماس‌های مکرر به مشترک، تاخیر در ارسال پیامک‌های ارسالی و یا نرسیدن پیامک از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که ناشی از توسعه و اصلاح شبکه، همزمان با ارائه خدمات است.

در این راستا به‌طور طبیعی همه هزینه‌های ناشی از قطع مکرر تماس از سوی شهروندان باید پرداخت شود و شبکه مسئولیتی از این بابت نمی‌پذیرد.اختلال در شبکه دولتی تلفن همراه در حالی تشدید شده است که این شرکت دولتی در راستای سیاست‌های اصل 44 به جای رقابت با شبکه‌های خصوصی و گسترش کمی در تدارک افزایش کیفیت شبکه و رضایت مشترکان باشد.

از ابتدای ورود وزیر ارتباطات به ساختمان وزارتی وعده اصلاح شبکه ارتباطات سیار داده شد ولی هنوز مشخص نیست که این شبکه چه زمانی اصلاح می‌شود.هرچند اصلاح نشدن کیفیت خدمات ارتباطات سیار درمیان تبلیغات کاهش قیمت سیم‌کارت پنهان می‌شود و اشاره‌ای به هزینه سربار مشترکان از تماس‌های ناموفق و مکرر نمی‌شود ولی شدت اختلال موجب تکرار وعده اصلاح می‌شود.

وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار براساس خبر خبرگزاری فارس در روز اول مهر سال‌جاری وعده داد که تا 3ماه آینده کیفیت شبکه تلفن همراه تهران بهتر می‌شود.

3 ماه مورد نظر مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گذشته و حتی 2ماه از این زمان نیز فراتر رفته است ولی کیفیت شبکه تلفن سیار در تهران اصلاح نشده و حتی بدتر نیز شده است.

متأسفانه هیچ مرکز کارشناسی و تخصصی مستقلی برای بررسی وعده‌های مقامات مسئول در این زمینه وجود ندارد و وزارت ارتباطات آمارهای این شرکت را در اختیار کارشناسان قرار نمی‌دهد.

سازمان تنظیم مقررات نیز به‌دلیل اینکه هنوز بازار تلفن همراه کشور به شکل قابل‌قبولی آزاد نشده و از شرایط رقابتی برخوردار نیست از برخورد مستقل در این زمینه پرهیز می‌کند.محمد سلیمانی وزیر ارتباطات با وجود ضرورت بی‌طرفی و حرکت به‌سوی سیاستگذاری و نه بنگاهداری همواره یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دوران مسئولیت خود را کاهش قیمت سیم‌کارت اعلام می‌کند.

بدون در نظر گرفتن مشکلات کیفی هزینه‌های تحمیلی به مشترکان از این بابت، این کاهش متأسفانه با عرضه 3 نوع سیم‌کارت با قیمت‌های متفاوت در شبکه ارتباطات سیار دولتی رخ داده است.

امروز سیم‌کارت‌های 500هزار تومانی و 288 هزار تومانی و 150هزار تومانی در این شبکه وجود دارد که نوعی سردرگمی در این بخش ایجاد کرده است.

کد خبر 76448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز