مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است مدیریت این فصل پرسپولیس واقعاً عالی کار کرده و با وجود مشکلات فراوان موفق شده تیم و باشگاه را از خطرات و محرومیت‌ها نجات داده و به نوعی به آرامش برساند.

دربی

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی باغمیشه معتقد است با برگرداندن آرامش نسبی به پرسپولیس و حل مشکلات خارج از زمین تا حد ممکن یحیی هم در مستطیل سبز با اتخاذ بهترین شرایط و تدبیرها شرایط خیلی خوبی را برای پرسپولیس به لحاظ فنی به وجود آورده است.

گفت‌وگوی مهاجم اسبق پرسپولیس را در ادامه با ایران ورزشی بخوانید: 

‌*پرسپولیس در آسیا قادر به کسب موفقیت و قهرمانی خواهد بود؟

بازیکنان خیلی خوبی در پرسپولیس حضور دارند اما پرسپولیس برای موفقیت در سطح قاره آسیا حتماً به وجود بازیکنان خیلی خوب دیگری در سطح بین‌المللی نیاز دارد.

*برای لیگ داخلی فکر می‌کنید پرسپولیس به چه بازیکنانی و در چه پست‌هایی نیاز دارد؟

پرسپولیس به مهاجم و دفاع چپ رونده در لیگ ایران نیاز دارد و باید در این دو جناح تقویت شود.

*برای لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در چه پست‌هایی باید تقویت شود و به چه بازیکنانی نیاز دارد؟

پرسپولیس برای موفقیت در آسیا به سه بازیکن تاپ خارجی نیاز دارد. بازیکنانی که به طور مثال باید در حد لوکادیا باشند و بتوانند کار را در مقاطع حساس برای پرسپولیس درآورند. در این بین جدا از جذب مهاجم خوب گلزن که یکی از نیازهای پرسپولیس است، فکر می‌کنم پرسپولیس به جذب هافبک میانی خیلی قوی مانند هافبک میانی خارجی قوی فعلی تراکتور نیاز دارد و به هر حال برای مسابقات سطح بالای خارجی پرسپولیس باید از هر لحاظ تقویت شود.

*برای فصل آینده هم یحیی باید در پرسپولیس حفظ شود؟

حتماً یحیی باید در پرسپولیس حفظ شود چون مربی ایرانی بهتر از ایشان برای پرسپولیس وجود ندارد. مربی که کارایی خودش را با چند قهرمانی و نوع بازی پرسپولیس که واقعاً به نسبت بقیه حریفان متمایز است، نشان داده است. یحیی قطعاً به‌دلیل اعتقاد مدیر عامل پرسپولیس در تیم حفظ می‌شود. خوشبختانه پرسپولیس مدیری مانند درویش دارد که موفق شده مشکلات خارجی و داخلی پرسپولیس را تا جایی که امکان داشته حل کند و به حداقل برساند. این مسأله یعنی حل مشکلات بیرون از زمین موجب شد تا بازیکنان تیم و یحیی با آرامش بیشتری تمام فکر و ذهن‌شان را معطوف به بازی و ارائه بهترین نمایش فنی سازند. زوج یحیی به لحاظ فنی و درویش به لحاظ تبحر در کارهای مدیریتی حتماً می‌توانند باز هم پرسپولیس را به قهرمانی‌های دیگری در ایران برسانند.

*اما برای قهرمانی در آسیا، پرسپولیس به نظر می‌رسد که شانس چندانی در بین تیم‌های متمول عربی و شرق آسیا نداشته باشد!؟

به هر حال با سرمایه و بودجه‌ای که تیم‌های عربی و شرق آسیا دارند واقعاً رقابت ما و آنها یک جنگ نابرابر است اما از آنجا که یحیی تجربه موفقی در آسیا داشته و یک بار تیم را به فینال آسیا رسانده، من فکر می‌کنم با تقویت تیم و جذب سه بازیکن خارجی می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن حتی در سطح قاره آسیا داشته باشیم.

*بازیکن خارجی این فصل پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟

به غیر از لوکادیا، شیخ که دائم مصدوم بود و بازیکن دیگر برزیلی هم اصلاً به دلم ننشست و نتوانست خودش را نشان دهد. بازیکنی که به احتمال زیاد از پرسپولیس جدا خواهد شد. در هر حال من فکر می‌کنم پرسپولیس به جذب مهاجمی ترجیحاً با مشخصات سرزنی ایده‌آل نیاز دارد؛ کاری که مهاجم برزیلی و نیز اهل مالی پرسپولیس به هیچ وجه نتوانستند در این تیم آن را به نحو احسن انجام دهند.

*به طور کلی فکر نمی‌کنید پرسپولیس به جذب بازیکنانی جوان نیاز دارد؟

حتماً پرسپولیس به پوست‌اندازی نیاز دارد و بازیکنانی که در فصلی که گذشت نتوانستند خودشان را نشان دهند و بازی زیادی به آنها نرسید باید از پرسپولیس بروند و حتماً پرسپولیس می‌تواند با یک تغییر نسل و حضور بازیکنان جویای نام خودش را به بهترین شکل نشان دهد.

*قهرمانی پرسپولیس در لیگ ادامه پیدا خواهد کرد؟

اگر کارشکنی نداشته باشند حتماً پرسپولیس می‌تواند باز هم قهرمان شود. در ایران، پنج قهرمانی متوالی پرسپولیس به بعضی‌ها فشار وارد کرد. از این‌رو بعضی‌ها دوست ندارند پرسپولیس باز هم قهرمان شود در حالی که ما شاهد بودیم بایرن در آلمان سال‌هاست که قهرمان شده یا تیمی مانند یووه هم در ایتالیا جدا از یکی، دو فصلی که قهرمانی را از دست داد، چندین سال متوالی در کشورش قهرمان شد در حالی که این رویه فکری در ایران جا نیفتاده است و برای بعضی‌ها قابل هضم نیست که پرسپولیس به شکل متوالی قهرمان شود. چه بسا که بعد از گلات قهرمانی پرسپولیس جبهه‌گیری عجیبی را علیه این تیم شاهد بودیم و بعضی‌ها بهانه‌هایی را برای قهرمانی‌های تیم شایسته یحیی و برانکو مطرح ساختند که خودشان هم می‌دانستند هیچ عاملی جز شایستگی نمی‌توانسته عامل پنج قهرمانی متوالی در لیگ و سه‌گانه زدن و بسیاری از قهرمانی‌های دیگر پرسپولیس باشد.

کد خبر 764478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    8 0
    برای مسئولین ایران اعم از ورزشی و قضایی و سیاسی و نظامی متاسفیم که این ساپینتو را به زندان نمی اندازند که انچه شایسته خودش می باشد را نثار فرهنگ و تمدن ایران و ایرانی می کند و دنیا فکر می کنند ما ضعیف ترین مردم تاریخ هستیم که یک بیگانه این چنین چاله میدونی رفتار می کند شما را به مقدسات این در کشور خودش جرات می کند یک هزارم این رفتار را نشان دهد و باعث تزلزل استقلال نیز همین شخص بوده و بس ... وقتی وسط شهر تهران در محلی مملو از دوربین و پلیس و قاضی این چنین با مردم و مربی و فرهنگ ما رفتار می کنند از طالبان در لب مرز چه انتظاری دارید
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    2 2
    بهترین امکانات و بازیکنان وارامشوکمک لیگ و داوری .....‌‌‌...فساد