مجموع نظرات: ۳
سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

بوشهر از آن شهرهایی است که وقتی یک بار حس قدم‌زدن در کوچه‌هایش به روحتان نفوذ کند، دیگر نمی‌توانید از آن دل بکنید.

عکس

از یک طرف کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده زاگرس خودنمایی می‌کنند و در سه جهت دیگر خلیج همیشه فارس رویایی روحتان را کران‌های دوردستش می‌برد. این شهر بندری در تاریخ طولانی‌اش همیشه پر رونق بوده است و بازرگانان از سراسر جهان برای تجارت به بندر می‌آیند. وقتی که صحبت بوشهر می‌شود، از سرزمینی حرف می‌زنیم که قلب مردمانش هم مثل خورشید شهر، گرم و مهربان است. اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، جوری عاشق بوشهر می‌شوید که دلتان می‌خواهد همین الان بلیط بوشهر تهران را بخرید و راهی این شهر دل‌انگیز شوید.

تاریخچه بوشهر؛ به یاد سال‌های رونق و شکوه

ساخت بوشهر به اوایل دوره ساسانیان و باز می‌گردد، اما اثری از آن دوران باقی نمانده است. از آن زمان تا به امروز، این شهر مردمش روزهای شیرین و تلخ زیادی را دیده‌اند. برای نزدیک به هزار سال، بوشهر از مهم‌ترین شهرهای تجاری ایران محسوب می‌شد و کشتی‌های کوچک و بزرگ از سراسر جهان برای تجارت به بوشهر می‌آمدند. این شهر زیبا پس‌از یک دوره افول دوباره به دوران رونق و شلوغی‌اش بازگشت تا این‌که در جریان جنگ‌های جهانی به اشغال نیروهای انگلیسی در آمد و از رونق افتاد. بوشهر در دوران جنگ هشت ساله یکی از پایگاه‌های اصلی نیروی دریایی محسوب می‌شد.

دلایل گرفتن بلیط بوشهر تهران؛ از مکان‌های گردشگری تا غذاهای خوشمزه جنوبی

بوشهر عزیزمان حتی اگر عمارت‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و غذاهای خوشمزه نداشت، باز هم به خاطر آشنایی با فرهنگ زیبای مردم خون‌گرم و مهربانش باید به آن سفر می‌کردیم. اما این شهر زیبا هم بناهای تاریخی، هم جاذبه‌های طبیعی و هم غذاهای بسیار خوشمره دارد و باید حتما سری به آن‌ها بزنیم. با تعدادی از این جاذبه‌های متنوع و رنگارنگ بوشهر آشنا می‌شویم.

  1. جاذبه‌های تاریخی؛ از قلعه هندی‌ها تا قبرستان انگلیسی‌ها

اگر تابه‌حال به بوشهر نرفته باشید، احتمالا فکر می‌کنید که این شهر فقط ساحل و نخل و چاه نفت دارد؛ اما، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. مثل بسیاری از شهرهای دیگر ایران، بخش بزرگی از جاذبه‌های بوشهر را هم بناهای تاریخی تشکیل می‌دهند. بیشتر بناهای تاریخی بوشهر به دوره قاجار مربوط می‌شوند. شما در این شهر می‌توانید به دیدن «عمارت دهدشتی»، «عمارت ملک»، «عمارت حاج رییس»، «عمارت کازرونی»، «عمارت طبیب» و بسیاری دیگر از مکان‌های این چنینی بروید. این عمارت‌ها توسط بزرگان و تاجران زمان قاجار ساخته شده‌اند و امروزه نه محلی برای تجارت و زندگی، بلکه محلی برای بازدید و آشنایی بیشتر به شهر محسوب می‌شوند. البته مکان‌های تاریخی شهر محدود به عمارت‌ها نمی‌شود. شما می‌توانید از مکان‌هایی مانند «کاروانسرای مشیرالملک» و بندر سیراف (بزرگ‌ترین بندر تاریخی ایران) هم بازدید کنید.

  1. جاذبه‌های طبیعی؛ از سواحل خلیج فارس تا آبشار و غار و گنبد نمکی

بوشهر و مناطق اطرافش پر از جاذبه‌های طبیعی هستند. بیش‌از 900 کیلومتر ساحل در جاذبه‌های بیشماری را در این منطقه شکل داده است و بیشتر گردشگران هم بلیط بوشهر تهران را برای رفتن به ساحل‌ها می‌خرند. از جمله سواحل معروف بوشهر می‌توانیم به ساحل بندر حماد، ساحل صدفی بوشهر و ساحل بندر دیر اشاره کنیم. بوشهر به جز سواحل زیبا جاذبه‌های طبیعی دیگری هم دارد. در بازدیدتان از بوشهر حتما به منطقه حفاظت‌شده نایبند، جنگل‌های شگفت‌انگیز حرا و درخت‌های شناورش، چشمه آب گرم اهرم، نخلستان‌های زیبای بوشهر، غار چهل خانه، گنبد نمکی جاشک و آبشار زیرراه سر بزنید. بعضی از این مکان‌ها در بندر بوشهر و بعضی دیگر در سایر نقاط استان بوشهر قرار دارند.

چرا به بوشهر سفر کنیم؟

  1. جاذبه‌های تفریحی بوشهر؛ از پارک‌های ساحلی تا موزه دریانوردی

مطمئنا تماش چند عمارت و ساحل و آبشار برای ساختن خاطرات خوش از سفر کافی نیست. به همین دلیل، مکان‌های تفریحی زیادی در بوشهر ساخته شده‌اند تا همه‌جوره به شما در سفر به بوشهر خوش بگذرد. «موزه دریانوری»، «پارک ساحلی آب شیرین‌کن»، «اسکله جفره» و «پارک شغاب» از مکان‌های تفریحی بوشهر هستند.

  1. بازارهای بوشهر؛ خرید اجناسی که هیچ کجا پیدا نمی‌شوند

گشت و گذار در بازارها و خریدکردن از عادت‌های ما ایرانیان است. هر کدام از بازارهای بوشهر به نوعی فوق‌العاده هستند و بورس یک محصول خاص محسوب می‌شوند. قیمت‌های اجناس در این بازارها آن‌قدر مناسب‌اند که برخی افراد بلیط بوشهر تهران را فقط برای خریدکردن از بازارهای بوشهر می‌گیرند.

بازار صفای بوشهر که از دوران قاجار باقی مانده است، محلی عالی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی به‌شمار می‌آید. پاساژ نادر، بهشتی برای عاشقان خرما است که هر نوع خرمایی بخواهید در آن پیدا می‌شود. در پاساژ توحید می‌توانید انواع لوازم الکترونیکی را با قیمت‌هایی بسیار مناسب‌تر از تهران بخرید. در هوم‌کورت آدیداس می‌توانید اجناس و لباس‌های ورزشی برندهای آدیداس و ریباک را خریداری کنید. بازارهای بوشهر آن‌قدر زیاد و متنوع هستند که نمی‌توانیم به همه آن‌ها اشاره کنیم.

  1. غذاهای بوشهری؛ خوشمزه و خوشرنگ

غذاهای محلی بوشهر مثل غذاهای دیگر نقاط ایران بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و در سفرتان به بوشهر باید حتما آن‌ها را امتحان کنید. از جمله غذاهای بسیار معروف بوشهر می‌توانیم به «قلیه ماهی»، «قیمه بوشهری»، «یتیمچه»، «دم‌پخت ماهی» و «دال عدس» اشاره کنیم.

چرا به بوشهر سفر کنیم؟

خرید بلیط بوشهر تهران از فلای تودی

اگر قصد سفر به بوشهر، این بندر زیبا و هیجان‌انگیز جنوبی را دارید و به دنبال ارزان‌ترین بلیط هواپیما می‌گردید، فلای تودی بهترین انتخاب برای شما است. در سایت فلای تودی می‌توانید تمام بلیط‌های موجود برای سفر به بوشهر را در کنار هم ببینید، با هم مقایسه کنید و تنها با چند کلیک، بهترین و ارزان‌ترین بلیط بوشهر تهران را بخرید. امکان خرید بلیط‌های چارتری و لحظه آخری بوشهر هم در سایت فلای تودی فراهم است. به جز خرید بلیط، می‌توانید بهترین هتل های بوشهر را هم در سایت فلای تودی رزرو کنید.

کد خبر 764168

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha