اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی پس از دیدار با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان در باکو، او را «دوست واقعی اسرائیل» خواند.

اسحاق هرتزوگ و  الهام علی‌اف

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس رژیم صهیونیستی که برای سفر ۲ روزه رسمی در جمهوری آذربایجان حضور دارد، این کشور را «شریک راهبردی» رژیم صهیونیستی خوانده است.

سفر روز سه شنبه (امروز) اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان با استقبال او در کاخ ریاست جمهوری این کشور و دیدار دو جانبه وی با الهام علی اف آغاز شد.

هرتزوگ بعد از استقبال الهام علی اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان از وی، در پیام توئیتری به زبان‌های عبری، انگلیسی و آذری به تمجید از الهام علی اف پرداخت.

رئیس رژیم صهیونیستی نوشت: «من از دوستم الهام علی اف رئیس‌جمهور (جمهوری) آذربایجان که دوست واقعی اسرائیل است، به خاطر استقبال گرم در کاخش تشکر می‌کنم».

این مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «اسرائیل (جمهوری) آذربایجان را به عنوان یک شریک راهبردی ارزشمند و لنگر ثبات منطقه می‌داند».

تصاویر | رئیس صهونیست ها در باکو: علی‌اف دوست واقعی اسرائیل است

تصاویر | رئیس صهونیست ها در باکو: علی‌اف دوست واقعی اسرائیل است

اسحاق هرتزوگ در ادامه مدعی شد: «روابط بین ملت‌های ما الگوی سایر کشورهایی است که راه صلح و همکاری را انتخاب می‌کنند و نمونه‌ای از روابط دوستانه مسلمانان و یهودیان است».

تعریف و تمجید رئیس رژیم صهیونیستی از الهام علی اف و روابط این رژیم با جمهوری آذربایجان در شرایطی مطرح شده که او پیش از ترک فلسطین اشغالی ابراز امیدواری کرده بود که روابط خوب تل‌آویو و باکو بیش از پیش تقویت شود.

روابط جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی به دنبال دایر شدن سفارت باکو در فلسطین اشغالی، گرم‌تر و علنی‌تر از قبل شده است؛ روابطی که بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی سابقه‌ای چندین دهه‌ها دارد.

بنا بر گزارش اخیر روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، این رژیم سال ۱۹۹۳ در باکو سفارت دایر کرده و روابط دو طرف به ویژه در حوزه دفاعی بهبود یافته است.

طبق یافته تحقیقاتی «موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم»، ۶۹ درصد از خرید تسلیحاتی جمهوری آذربایجان در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ از رژیم صهیونیستی بوده و حدود ۴۰ درصد نفت وارداتی رژیم صهیونیستی، از جمهوری آذربایجان تامین می‌شود.

کد خبر 764147
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود خانلاری IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 4
    علی اف قمارباز تو و پدر ملعونت قمارباز بودید. اما قمارباز در نهایت دودمانش بر باد است. یقیین داشته باش این را به زودی با تمام وجود منحوست تجربه می کنی.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 5
    مرگ براسرائیل
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 5
    اسرائیل درحال آب شدن است
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    5 3
    رژیم صهیونیستی یکی ازخون آشام ترین هاست