مدیرکل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادهای شهرداری تهران گفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری ۴۳۶ تذکر از سوی اعضای شورای شهر داده شده که میزان پاسخگویی به این تذکرات ۸۰ درصد بوده است.

شهرداری تهران

به گزارش همشهری آنلاین، شهاب‌الدین صابونچی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۳۶ تذکر از ابتدای دوره ششم از شورا داده شده است، اظهار کرد: از این میزان ۸۰ درصد به تعداد ۳۳۸ مورد پاسخ داده شده و ۶۴ مورد نیز به صورت تکمیلی ارسال شده است.

او افزود: نزدیک به ۵۰ مورد هنوز پاسخ داده نشده و این موضوع مشکلی از دوره های قبل تا امروز است که مشکل این است که برخی موارد جنبه تذکر ندارد و در مواردی پیشنهادات در قالب تذکر مطرح می شود.

صابونچی با بیان اینکه تذکر طبق قانون باید از سوی رئیس شورا به شهرداری ارسال شود، تصریح کرد: بعضا تذکرات شفاهی است و به صورت مکتوب ارسال نمی شود؛ لذا سامانه ای آماده شده که تا دو یا سه هفته آینده نهایی خواهد شد و اعضا تذکرات را در این سامانه که قابل پیگیری است، بارگذاری خواهند کرد.

مدیرکل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادهای شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: ۱۶۶ مورد از تذکرات شفاهی بوده که پیگیری های لازم را برای پاسخ‌دهی مجموعه مربوطه انجام داده ایم.

او با بیان اینکه میانیگن پاسخ دهی به تذکرات به طور میانگین ۲۱ روز است و نسبت به دوره های قبل تفاوت معناداری ندارد، گفت: از ابتدای دوره ششم تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نامه به جز لوایح و مصوبات بین شهرداری و شورا رد و بدل شود که ۶۰ درصد توسط شورا ارسال شده و ۴۰ درصد پاسخ شهرداری بوده است.

کد خبر 764129
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha