بازیگر سریال «گیل‌دخت»، گفت: همیشه واقع‌بینانه نگاه می‌کنم اما امروز نظر مخاطبان از انتظار من مهربان‌تر و دقیق‌تر و صمیمانه‌تر بود خوشحالم که مردم سریال را دوست داشتند.

میترا رفیعی

به گزارش همشهری آنلاین، نشست خبری سریال تلویزیونی «گیلدخت» با حضور مجید آسودگان نویسنده، مجید اسماعیلی کارگردان، محمدرضا شفیعی تهیه کننده و جمعی از بازیگران این سریال، روز گذشته ۸ خرداد  ۱۴۰۲ در اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده «گیلدخت» درباره نقاط قوت و ضعف این سریال و تجربه کاری خود در این مجموعه و تماس‌های دریافتی واحد ۱۶۲ صداوسیما از سوی مخاطبان گفت: امروز در واحد ۱۶۲ توانستم با حدود ۱۵ نفر صحبت کنم، برایم جالب بود که از هر طیف سنی از نقاط مختلف کشور تماس می گرفتند. خاصیت هر اثر هنری برای مخاطبان این است که به زعم خودش ببیند و دوست داشته باشد.

او افزود: درباره ایده «گیل‌دخت» باید بگویم ایده‌ ما در شروع کار این بود که چگونه می‌توانیم بخشی از تاریخ خودمان را تصویر کنیم که صرفا تاریخ سیاسی نباشد و بتوانیم تاریخ معماری، تاریخ لباس و پوشاک، … را به تصویر بکشیم.

شفیعی در صحبت‌هایش تصریح کرد: خاستگاه ما در این مجموعه تلویزیونی لزوما موضوع سیاسی با شخصیت تاریخی نبود و قصد داشتیم بخشی از فرهنگ و پوشش، زبان، غذا، کلام، گفتمان و روابط ایرانی را در ۱۱۰ سال قبل به تصویر بکشیم.

ناگفته‌های بازیگر نقش گلنار در گیل‌دخت | فردی از سریال سوالی کرد که پاسخی برایش نداشتم!

مجید اسماعیلی کارگردان «گیل‌دخت» درباره تماس‌های واحد ۱۶۲ عنوان کرد: تماس‌های امروز مطابق حدسیات بود. در این چندماهی که سریال درحال پخش است بازخوردها را به هر طریق دریافت کردیم و خوشبختانه با اینکه بازخوردها خوب بود از همه خواهش کردم کار را نقد کنند.

او ادامه داد: تماس‌ها متفاوت بود و این کار را دوست داشتند، چرا که خانواده‌ها این سریال را می‌بینند. خیلی‌ها می‌گفتند ما تلویزیون نمی‌دیدیم اما «گیلدخت» ما را با رسانه ملی آشتی داد. خوشحالیم که مخاطب با این مجموعه ارتباط برقرار کرده است. اسماعیلی درباره چالش‌های فرآیند تولید این اثر اظهار کرد: کار در شهرستان ساخته شد اما این برای من چالش نبود چون من اصلا در تهران کار نساختم.

وی گفت: قبل از اینکه ۴ سال پیش کار پیشنهاد شد، تصمیم داشتم کاری بسازم که فراگیر باشد و کل مردم ایران آن را ببینند. آقای شفیعی طرح را تهیه کردند و سیناپس را خواندم و…، در نهایت فکر می‌کنم آنچه در ذهنم بود، اتفاق افتاد. فکر می‌کنم با بازخوردهایی هم که تا این لحظه گرفتیم، مهر «گیل‌دخت» به دل مخاطبان نشسته است.

اسماعیلی درباره قاب‌بندی و ترکیب رنگ در «گیل‌دخت» تاکید کرد: از ابتدا بر آن شدیم قاب‌بندی و رنگ بندی متفاوتی نسبت به آثار داخل و خارج ایران داشته باشیم که حتی با به تصویر کشیدن همین گیلان خودمان مخاطب با یک منظره جدیدی از شمال رو به رو شود.

مجید آسودگان نویسنده «گیل‌دخت» نیز عنوان کرد: استقبال خوبی در این زمانه پخش گرفتیم و اتفاق خوشایندی بود و انرژی گرفتم. آدم ضعف خودش را می‌داند و با نکات مثبت حس خوبی ایجاد می‌شود. مخاطبان لیاقت‌شان سریال‌های بهتری است.

این نویسنده درباره فرایند نوشتن فیلمنامه «گیل‌دخت» گفت: مهر سال ۱۳۹۲ طرح اولیه از دل یک پژوهش درباره قصه‌های عامیانه ایران نوشته شد. سعی داشتیم دو فرم قصه‌گویی به صورت دراماتیک مخصوص سینما و تلویزیون و قصه‌های عامیانه که خودش الگوهای متفاوتی دارد، با هم ترکیب کنیم. تصور خودم این است که موفق بودیم. همچنین مراقب بودیم که در تخیل ما، مغایرات تاریخی اتفاق نیفتد. به هر حال در آن دوره تاریخی که سریال را براساس آن ساختیم، انقلاب مشروطه تهران، جنبش عدالتخانه و سفر مظفرالدین شاه اتفاق افتاد و ما هم با درام الیزابتی، تشکیل گروه قدر پژوهش کار را جلو بردیم.

او درباره نقش زنان در خانواده در این سریال تلویزیونی عنوان کرد: ما زنان پیش‌رویی در آن زمان داشتیم البته که گلنار و زن‌های دیگر این داستان تخیلی بودند اما در آن زمان بانوانی همچون گلنار کم نداشتیم که دربرابر سنت‌ها می‌ایستاند و نهایت تلاش می‌کردند تا نهاد خانواده را بازگردانند. ستون محتوایی این سریال از روز اول خانه و خانواده بود و این در رگ و ریشه همه ما وجود دارد.
حضور در «گیل‌دخت» برای من دانشگاه بازیگری بود.

ناگفته‌های بازیگر نقش گلنار در گیل‌دخت | فردی از سریال سوالی کرد که پاسخی برایش نداشتم!

میترا رفیع بازیگر نقش گلنار اظهار کرد: تا امروز فقط می‌توانستیم لطف مردم را بخوانیم اما امروز توانستیم صدای آنها را بشنویم. من مثل همیشه واقع‌بینانه نگاه می‌کنم و نظر مخاطبان از انتظار من مهربان‌تر و دقیق‌تر و صمیمانه‌تر بود و امروز چیزی جز مهرشان ندیدم و نشنیدم. یکی از افرادی که تماس گرفت، پرسید که چه شد گلنار تاثیرگذار بود و من هیچ پاسخی به ذهنم نرسید، جز اینکه مردم محبت داشتند. خیلی خوشحالم که مخاطبان احساس صادقانه‌شان را با ما به اشتراک گذاشتند. می‌توانم بگویم در تنهایی خود در نقش گلنار خیالم آسوده است و در بضاعتم انجام دادم و این مخاطب است که امتیاز نهایی را باید بدهد.

رضا اکبرپور بازیگر نقش اسماعیل سریال «گیل‌دخت» ضمن بیان اینکه امروز روز فوق‌العاده‌ای بود و دوست داشتم همه همکارانمان اینجا باشند، عنوان کرد: نظرات پر انرژی و خوبی بود و پیش از تماس مخاطبان با صداوسیما هم در کوچه و بازار این نظرات مثبت را می‌شنیدیم.

راهی جز پذیرفتن نقش سرخو نداشتم| کارگردانان برای این که زحماتشان هدر نرود، احتیاط می کنند| تئاتر جزیره کوچک آزادی است

ناگفته‌های بازیگر نقش گلنار در گیل‌دخت | فردی از سریال سوالی کرد که پاسخی برایش نداشتم!

کد خبر 763980
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 38
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آقا پسر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    27 41
    بنیان فیلم کره ای بود تا تمدن ایران.حیف وقتی که برای دیدن این فیلم گذاشتم
  • ب توچه IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    24 13
    پ این اسی کی مخاد بیاد بعد چندین ماه