علی القرنی به همراه ریانه برناوی نخستین فضانورد زن عربستانی و دو نفر دیگر، با یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس عازم ایستگاه بین‌المللی فضایی شده‌اند. این ۲ فضانورد ۳۳ و ۳۱ ساله عربستانی در پاسخ به سوالی، نحوه اقامه نماز در ایستگاه بین‌المللی فضایی را تشریح کردند.

به گزارش هشمهری آنلاین، القرنی گفت که برای اقامه نماز پاهای خود را در یکی از وسایل موجود در ایستگاه ثابت می‌کند. او می‌گوید که در ایستگاه بین‌المللی فضایی همیشه شناور هستند و تشخیص قبله ممکن نیست، بنابراین به زمین نگاه می‌کنند. نمی‌توانند سجده کنند، زیرا در فضا به دلیل کمبود جاذبه این کار بسیار دشوار است. ولی تا آنجا که ممکن است خم می‌شوند. فضانورد عربستانی ادامه داد: در مورد وضو نیز از حباب‌های آب برای خیس شدن حوله استفاده می‌کند تا بتواند وضو بگیرد.

تصویر اولین زن سعودی که به فضا می رود | دیدار بن سلمان با ۴ فضانورد عربستانی

برناوی هم گفت: نماز خواندن در فضا با اقامه آن روی زمین کاملاً متفاوت است. برای جلوگیری از برخورد با فضانوردان دیگر باید فضای خالی وجود داشته باشد. نکته دیگر این است که ما باید در هنگام اقامه نماز ثابت باشیم و برای این کار از ابزاری برای ثابت ماندن استفاده می‌کنیم تا بتوانیم نماز بخوانیم. فضانورد زن عربستانی تاکید کرد، از آنجایی که ایستگاه فضایی همیشه در اطراف زمین می‌چرخد، نمی‌توان جهت قبله را پیدا کرد.

کد خبر 763736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha