وزیر کشور گفت: در زمان حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.

احمد وحیدی

به گزارش همشهری آنلاین حمد وحیدی در زمینه تنش های مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی های انجام شده، اظهار داشت: یک تیراندازی از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتا پاسخ آنها هم به شکل مقتضی داده شد.

وی با بیان اینکه این درگیری مختصر بود، اضافه کرد: درگیری‌ها در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت.

وزیر کشور یادآورشد: در زمان حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.

حدود ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (ششم خردادماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند و در این درگیری ۲ نیروی مرزبان کشور شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.

وحیدی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در زمینه حقابه هیرمند نیز بیان کرد: پیش تر مسوولان مختلفی در زمینه حقابه هیرمند صحبت کرده اند. از این رو ما منتظر تیم مشترکی هستیم که به اتفاق طالبان و نیروهای ایرانی و متخصص تشکیل شود تا این تیم وضعیت آب را در سدهای منطقه و وضعیت فعلی هیرمند را با توجه به حقابه ایران بررسی کنند.

وی یادآورشد: اگر آب در سدها موجود بود، طرف طالبانی باید سهم ایران را بدهد و اگر نبود این مسئله باید برای ما روشن شود چراکه متخصصان ما معتقدند در این سدها آب موجود است.

وزیر کشور اضافه کرد: این در حالی است که طرف طالبانی می گوید در هیرمند آب موجود نیست. با این حال تشکیل کمیته مشترک از طرف ایران پیش بینی شده و این کمیته باید تشکیل و از محل مذکور بازدید کند.

 
 
 

کد خبر 763721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    6 1
    جناب وزیر ... .. ... ... ... ..... ... خانواده مرزبانان شهید تا آخر عمر داغدار جوانشان خواهند بود. نمیدونم پسر داری یا نه ولی کاش اعلام کنید سربازیش کجا بوده؟ اصلاً سربازی رفته یا نه؟
  • عباس IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    10 1
    وحوش طالبان جوانان دهه هشتادی ایرانی را می کشند ولی وزیر کشور میخواهد جنایات طالبان را عادی جلوه بدهد چرا ؟
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 0
    چ جوابی
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    8 0
    آخه چه پاسخی به طالبان دادید
  • حسین IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 11
    درود خدا بر سردار یاور حاج قسم . باز هم سیلی محکمی به کفار طالبان و جاسوسان و منافقان بی غیرت داخلی مثل عبد الحمید و هرزهای 5 دلاری زد شد . آمریکا انگلیس صهیونیست به فضل الله و با فرماندهی بزرگ امام خامنه ای دفه بعد نابودی اسراییل انگلیس آلمان و در کاخ سفید نماز فتح میخانیم . مرگ بر منافق و کفار
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 8
    تا سیلی محکم نخورند این احمق های طالبان دست بردار نیستند. دوهفته دیگه شهید مرزبانی داریم
    • حمید IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      9 1
      حرف الکی نزن .یک رود آب نمیتونید از طالبان بگیرید ،بعد میگید تو کاخ سفید و قدس نماز بخونید .
  • Borzoo NO ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    6 4
    چه نیازی به اظهارات وزیر کشور داره ؟؟ به وزارت دفاع و خارجه مربوط است / لابد وزیر کشور طبق معمول میخواهد بگوید در تمام درگیری ها نیروهای ما حتی اسلحه نداشتند و همه دنیا انگشت بدهان شدند.؟؟
  • حمید IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 3
    ... ... ... ۲ نفر شهید شدن ۲ نفر زخمی نشستن ناز یه مشت افغانی رو میکشن. باید تا الان با خاک یکسان میشد. پس این همه ... ... ... پول ... رو چرا خرج ساخت تسلیحات میکنید ... ... ... ... ...؟
  • هموطن IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 0
    چرا یکبار کاسه کوزه مرز افغانستان رو جم نمیکنید تحویلشون بدید که هی نیان گردوخاک نکنن این چه وضعیه هر چند وقت یکبار یک خانواده عزادار بشه اینا بچه های ما هستن
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    9 3
    واقعا متاسفم که یک عده شپشوی طالبان برای ایران شاخ شدن قابل توجه مسعولین غیور و دلاور خودمان۴۸