پیشکسوت سرخ ها گفت: سرمربی استقلال دائماً دنبال بهانه است و اگر بهترین داور خارجی هم بیاورند باز هم دنبال بهانه‌ای دیگر است.

دربی ۱۰۰ پایتخت

به گزارش همشهری آنلاین جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است تیم استقلال تیمی تک‌محوری است و تمام قدرت این تیم در فاز حمله روی ساق‌های یک بازیکن نهفته است که با مهار این بازیکن توسط بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس که بهترین بازیکنان دفاعی لیگ برتر هستند قادر به کار خاصی نخواهد شد.

در رابطه با تقابل اندیشه‌های یحیی با سرمربی پرتغالی تیم استقلال چه تیمی را برنده می‌دانید؟
به نظرم تیم استقلال تیمی تک‌محوری است و بیشتر روی حملات قایدی، برنامه گلزنی این تیم شکل می‌گیرد اما پرسپولیس، تیم‌محور است و بازیکنان این تیم با توجه به قدرتی که در کارهای گروهی دارند و تیم محور هستند، موجب می‌شود که شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند چون در یک جمله کار گروهی بازیکنان پرسپولیس بهتر است و بازیکنان این تیم می‌توانند با کار تیمی بهترشان تیم استقلال را تحت فشار قرار داده و به خواسته‌شان برسند.
به نظرتان خط دفاع پرسپولیس می‌تواند از عهده مهار قایدی برآید؟
پرسپولیس بهترین مدافعان لیگ را در اختیار دارد به همین دلیل حتماً با داشتن چنین مدافعانی مهار قایدی خیلی سخت نیست چه بسا که همه دیدند در دربی برگشت چگونه قایدی مهار شد و نتوانست کاری انجام دهد و جز یک حرکت که در ابتدای بازی انجام داد در طول نود دقیقه اصلاً نتوانست کار خاصی انجام دهد و جزو بی‌خطرترین بازیکنان تیم رقیب بود.
شگرد قایدی چیست و چگونه می‌توان این بازیکن را مهار کرد؟
قایدی بازیکنی انفجاری است که معمولاً با مکث دادن و به نوعی شوک دادن از سمت راست خودش نفوذ می‌کند که اگر از این جناح اجازه نفوذ او بسته شود و کمی نسبت به او فاصله داده شود حتماً قایدی مهار خواهد شد و کار خاصی انجام نخواهد داد.
در رابطه با نظر ساپینتو که گفته باید داور خارجی برای دربی ۱۰۱ بیاورند چه نظری داری؟
سرمربی استقلال دائماً دنبال بهانه است و اگر بهترین داور خارجی هم بیاورند باز هم دنبال بهانه‌ای دیگر است. از این رو، این حرف‌ها بهانه است. در فوتبال تیمی برنده می‌شود که بتواند تیمش را بخوبی هدایت کند و اگر تیمی قوی باشد کس دیگری نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد. از این‌رو ساپینتو هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد اما اگر داور دربی خارجی هم بود ساپینتو بهانه دیگری می‌آورد. مشکل ما داور نیست مشکل ما نبودن وی ای آر است به همین دلیل وقتی داور خارجی هم بیاورید اما وی ای آر نباشد آن زمان داور هم نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. پس ساپینتو بی‌جهت به داوران ایرانی که جزو بهترین و زحمتکش‌ترین افراد هستند حمله نکند چون اشتباه داوری در همه جا هست حتی در بهترین لیگ‌های دنیا اما تفاوت ما با آنها در این است که ما وی ای آر نداریم اما لیگ‌های اروپایی دارند و این مسأله است که اشتباه داوران خارجی را پاک می‌کند اما ما چون کمک‌داور ویدیویی نداریم بعضی اشتباهات باقی می‌ماند که این امر به اشتباه داوران بازنمی‌گردد. این کمبود هم تقصیر داوران ما نیست چون ما این همه جوان نخبه داریم و حتماً بچه‌های دانش بنیان ما می‌توانند و می‌توانستند وی ای آر را فراهم کنند اما عزمی از طرف فدراسیون و کمیته داوران وجود نداشت.
نتیجه بازی روز چهارشنبه را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
پرسپولیس صددرصد قهرمان می‌شود و عیسی یا ترابی هم گل قهرمانی پرسپولیس را خواهند زد البته اگر این بازی به وقت‌های اضافه هم کشیده شود ما بهترین دروازه‌بان ایران را داریم که حتماً چند پنالتی بازیکنان استقلال را می‌گیرد و شرایط قهرمانی پرسپولیس را مهیا می‌سازد.

کد خبر 763686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha