یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

شهرداری تهران از ابتدا عزم جدی داشت تا با فساد مبارزه کند و در این رابطه اقداماتی صورت پذیرفت. بر همین اساس از انتخاب مدیران پاکدست آغاز کرد چرا که یکی از ویژگی‌های مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید این باشد که با فساد مبارزه کنند.

لطف‌الله فروزنده

در دوره جدید مدیریت آقای دکتر زاکانی 97درصد مدیران از شهرداری انتخاب شد که مهم‌ترین ویژگی مدنظر علاوه بر تدین و تقوا این بود که ضدفساد باشند و توانایی انجام کار را داشته باشند چرا که معتقدیم اگر کسی توانایی انجام کار را نداشته باشد خواسته یا ناخواسته بستر فساد مهیا می‌شود.
همچنین تلاش شد تا بسترها را از بین ببریم. از روز اول کمیسیون مبارزه با فساد یا سلامت اداری را فعال کردیم و تلاش شد فرایندها را شناسایی کنیم. فرایندها شفاف و الکترونیکی شد که اقدامات خوبی در این خصوص و در سیستم شهرسازی انجام شد که در حال حاضر شفاف شده است.
در دوران گذشته نزدیک به 50طرح مشارکتی با افراد مختلف درنظر گرفته شد که همه آنها را مورد بررسی قرار دادیم تا اگر اموالی از مردم و شهرداری ضایع شده به مردم بازگردانیم. در این زمینه موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است و در بسیاری از مواقع که حقوق شهرداری ضایع شده بود به شهر بازگشت داده شد که یکی از کارهای مهم در رابطه با فساد است.
شهرداری سعی دارد تا بستر فساد را از بین ببرد. در بسیاری از طرح‌های مشارکتی 2 ایراد اساسی داشتیم. یکی اینکه قراردادها فنی و با توجه به ابعاد حقوقی تنظیم نشده بود که خوشبختانه این بستر را با به‌کارگیری افراد مجرب حقوقی از بین بردیم و دیگر آنکه به افرادی که صلاحیت لازم از نظر مالی و توانایی نداشتند اجازه ندادیم در طرح‌های شهری مشارکت کنند. افرادی که صلاحیت مدیریت اقتصادی و توان مدیریتی داشتند را شناسایی کردیم و دعوت به همکاری و مشارکت شدند.
همچنین معرفی افرادی که احیانا به‌صورت فردی و جمعی فساد می‌کردند به هیأت‌های تخلفات صورت گرفت و کلاس‌های توجیهی و آموزشی تشکیل شد تا فضای ناامنی برای مفسدین در شهرداری ایجاد کنیم و فضای آرامش و اطمینان برای افرادی که اهل فساد نبودند فراهم شد.
معتقدیم اگر بخواهیم در سیستم کارآمدی داشته باشیم باید سالم و  سلامت کار خود را انجام دهیم.
در حوزه نیروی انسانی و بسترها تلاش می‌کنیم تا هر چه بیشتر فساد کاهش پیدا کند و اعتماد مردم بیشتر جلب شود. مردم هم باید در این رابطه به ما کمک کنند و بدانند که 137، بازرسی و حراست ما فعال است و آماده‌اند که هرگونه خلافی را دیدند گزارش دهند و در اسرع وقت با قدرت و قوت برخورد می‌شود.
در این دوره مواردی از فساد را خود شهردار محترم تهران کشف و برخورد کرد که نشان از عزم جدی مدیریت شهری جدید دارد. حرف ما این است که مردم به این باور برسند که شهرداری در خدمت مردم است و به‌دنبال این است که شهر را به خوبی برای آسایش، آرامش و نشاط مردم
اداره کند.‌

​لطف‌الله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران

کد خبر 763652

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    اقای شهردارمحترم ازبازگرداندن میلیاردها تومان تشکر .اما سری به قراردادوتبانی ی که بین شرکت واحد وشرکت های خصوصی که بجای خدمت صورت گرفت بزن صدهابرابر ان مقداری که برگرداندی به بیتالمال بر خواهد گشت پای هزاران اتوبوس ووازده سال یارانه به غارت رفته درمیان است